arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

ترامپ دموکرات‌ها را به ضیافت شام رئیس‌جمهور فرانسه دعوت نکرد

رئیس‌جمهور آمریکا که با شکایت دموکرات‌ها درباره انتخابات سال 2016 ریاست جمهوری مواجه شده، رهبران این حزب در کنگره را به ضیافت شام ویژه برای استقبال از رئیس‌جمهور فرانسه دعوت نکرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس‌جمهور آمریکا که با شکایت دموکرات‌ها درباره انتخابات سال 2016 ریاست جمهوری مواجه شده، رهبران این حزب در کنگره را به ضیافت شام ویژه برای استقبال از رئیس‌جمهور فرانسه دعوت نکرد.

به گزارش انتخاب؛ دونالد ترامپ، رهبران دموکرات‌های کنگره را به ضیافت شام برای استقبال از رئیس‌جمهور فرانسه دعوت نکرد؛ اقدامی که برخی در آمریکا آن را بی توجهی به سنت فراحزبی بودن رئیس‌جمهور در زمان استقبال از یک رهبر خارجی می‌دانند.

رئیس‌جمهور آمریکا برای اولین «ضیافت دولتی شام» از رهبران حزب دموکرات در کنگره این کشور و همچنین مدیران رسانه‌ای در آمریکا دعوت نکرد.

این ضیافت قرار است به مناسبت استقبال از رئیس‌جمهور فرانسه طی هفته جاری برگزار شود.

طبق گزارش «پولیتیکو»، در آخرین ضیافت شام رسمی برای رئیس‌جمهور فرانسه، باراک اوباما در فوریه 2014 در حالی از فرانسوا اولاند استقبال کرد که 350 میهمان به این مراسم دعوت شدند اما ترامپ 150 نفر را به این میهمانی دعوت کرده است.

در این گزارش آمده است: «ترامپ برخلاف پیشینیایش (روسای جمهور قبلی)، هیچ یک از اعضای کنگره آمریکا که در حزب مخالف عضویت دارند را (به میهمانی شام) دعوت نکرد و او همچنین هیچ یک از اعضای رسانه‌های آمریکایی را دعوت نکرد».

«لی برمان» که در دولت بوش پسر، مشاور رسانه‌ای کاخ سفید بود از این اقدام ترامپ و بی توجهی‌اش به لزوم فراحزبی بودن رئیس‌جمهور در موضوع دعوت از رهبر یک کشور خارجی انتقاد کرد.

به گفته یک منبع مطلع از لیست میهمانان کاخ سفید، «در مجموع فقط 150 نفر انتظار می‌رود که در مراسم شام حضور یابند. پل رایان (رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان)، بیل کاسیدی و جان کندی دو سناتور جمهوریخواه لوئیزیانا و اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور تنها قانونگذاران کنگره هستند که در این مراسم حضور خواهند یافت. طبق اعلام دفتر میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا، او اگرچه دعوت شده اما قادر به حضور در مراسم نیست».

خبر دعوت نکردن از رهبران دموکرات کنگره در حالی منتشر شده که روز گذشته این حزب آمریکا با متهم کردن دولت روسیه، وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس و اعضای ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» به تبانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ این کشور از آنها شکایت کرد.

«کمیته ملی دموکرات» مدعی شده روسیه سال ۲۰۱۶ و در جریان رقابت‌های انتخاباتی، این نهاد را هدف حمله سایبری قرار داد و سپس این موضوع را به اطلاع ستاد انتخاباتی ترامپ رساند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان