arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

بارش باران تا روز دوشنبه ادامه می‌یابد

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی از شمال غرب گفت: بارش باران تا روز دوشنبه نیمه شمالی کشور و بخشهایی از جنوب را دربر می‌گیرد؛ بارش برف در مناطق کوهستانی استانهای شمالی نیز دور از انتظار نخواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی از شمال غرب گفت: بارش باران تا روز دوشنبه نیمه شمالی کشور و بخشهایی از جنوب را دربر می‌گیرد؛ بارش برف در مناطق کوهستانی استانهای شمالی نیز دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش انتخاب؛ احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه جدید بارشی از اواخر وقت روز گذشته وارد کشورمان شده و بخش‌هایی از غرب، شمال، و مرکز کشور را در برگرفته است.

وی افزود: این سامانه بارشی امروز در قالب نقاط نیمه شمالی به فعالیت می‌پردازد و بیشترین میزان بارشها در طی ساعات آتی برای آذربایجانها، اردبیل، شمال غرب، ارتفاعات البرز غربی، ایلام کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان رخ می‌دهد.

وظیفه افزود: طی ساعات آتی وزش باد شدید در همدان، مرکزی، اصفهان و زنجان پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: طی روز یکشنبه نیز بار شها در نیمه غربی کشور شدت می‌یابد و بارشهای پراکنده در مرکز، شمال، و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود؛ بیشترین بارشها در روز یکشنبه در استانهای واقع در شمال غرب، غرب، البرز غربی و مرکزی رخ می‌دهد که انتظار رگبار و رعد و برق شدید و وزش باد پیش‌بین می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز یکشنبه بخش‌های مرتفع و کوهستانی با بارش برف مواجه می‌شود، گفت: بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط کوهستانی آذربایجان شرقی و غربی رخ می‌دهد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: طی روز دوشنبه باران همراه با رعد و برق شدید و وزش باد در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود، همچنین باراش برف در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به وقوع می‌پیوندد.

وظیفه با اشاره به کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور گفت: استانهای حاشیه دریای خزر و اردبیل با کاهش محسوس دما در روزهای شنبه و یکشنبه مواجه می‌شوند.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: بیشترین کاهش دما در روز دوشنبه در غرب مرکز و جنوب و شرق دریای خزر رخ می‌دهد و در سایر مناطق افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه عنوان کرد: طی روز شنبه و اواخر یکشنبه در غرب و جنوب غرب گرد و غبار و کاهش دید به وقوع می‌پیوندد، نیمه غربی خلیج فارس در روزهای یکشنبه و دوشنبه و دریای خزر روز دوشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی اردبیل با 2 درجه زیر صفر را سردترین و اهواز را با 35 درجه بالای صفر را کرمترین نقاط کشور دانست و گفت هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 25 درجه بالای صفر رسید.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان