arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

حکم حبس 2 ساله برای هکر نابغه بریتانیایی صادر شد/نوجوانی که حساب های مجازی رئیس سیا تا باراک اوباما را هک کرده بود

حکم حبس دو ساله برای جوان بریتانیایی که بسیاری از مقامات ایالات متحده  را هک کرده و آزار داده بود صادر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حکم حبس دو ساله برای جوان بریتانیایی که بسیاری از مقامات ایالات متحده  را هک کرده و آزار داده بود صادر شد. 
به گزارش سرویس آی تی انتخاب  به نقل از گاردین،این هکر نابغه که «کین گمبل» نام دارد در هنگام شناسایی تنها 15 سال داشت و اکنون در سن 18 سالگی سرانجام حکم خود را دریافت کرد.

اما شاید برای شما سوال باشد این جوان اسرار آمیز، یعنی  گمبل دقیقا با مقامات ایالات متحده چه کرده که تا این حد مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.این جوان باهوش در دوران نوجوانی جامعه اطلاعاتی ایالات متحده را به لرزه انداخت.

او حساب های مقامات بلندپایه ایالات متحده را هک و مسدود کرد.از حساب های کاربری مدیر ارشد سیا تا حتی حساب های کاربری همسر و فرزندان او.این جوان امروز و نوجوان آن روزها حتی موفق شد تا مدت ها خود را به جای جیمز کلاپر مدیر اطلاعات ملی وقت آمریکا در آورده و دیگران را فریب دهد. مدیر کل اف بی آی از دیگر قربانیان او است . اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود. 

بر اساس اطلاعات منتشر شده از دفتر رئیس جمهور آمریکا در آن زمان؛یعنی باراک اوباما بین  ژوئن 2015 تا فوریه 2016 گمبل  به اسناد ایمیل و تلفن های دفتر ریاست جمهوری دسترسی پیدا کرد و حتی اطلاعات مهم عملیات نظامی در عراق و افغانستان را هک کرد. او حتی موفق شد شرکت های مطرح دنیای تکنولوژی مثل ورایزون را نیز فریب دهد.
جالب است که گمبل برخی از اطلاعاتی را که با استفاده از وب سایت های مختلف از جمله ویکیلیکس جمع آوری کرده، منتشر کرده است.

 جان لویید جونز، دادستان کل، در خصوص این پرونده می گوید : "بسیاری از شهروندان آمریکایی اعتماد کاملی به استفاده از اینترنت های شهری دارند و سازمان های مختلف نیز به افراد برای پیشبرد اهداف کاربران کمک می کنند. اما در این میان شیوه گمبل ترکیبی است از هوش و نبوغ و البته ناپختگی نوجوانانه . او فکر می کرد با این هک ها می تواند مسیر ایالات متحده و یا حتی جهان را تغییر دهد. او فکر می کرد کل ایالات متحده در اتاق او خلاصه می شود. "

البته این مقام قایی کهنه کار تاکید کرد رفتارهای این نوجوان صرفا با هدف سرگرمی بوده نه آسیب رساندن به مردم جامعه. 

جالب است که با وجود این پرونده سنگین و حساس گفته شده می توان حکم گمبل را با حکم فعالیت و کار مفید در مرکز مطالعات کامپیوتری تغییر داد.

 

نظرات بینندگان