arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

دبیرکل سازمان ملل: توقف برنامه هسته ای کره شمالی «گامی مثبت» بود / امیدواریم «اقدام جسورانه و مهم» رهبران دو کره به صلح پایدار منجر شود

دبیر کل سازمان ملل در بیانیه ای با استقبال از تعلیق فعالیت های موشکی و هسته ای کره شمالی، ابراز امیدواری کرد که این اقدامات منجر به صلح پایدار در شبه جزیره کره شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل سازمان ملل از توقف برنامه هسته ای کره شمالی استقبال کرد

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش با انتشار بیانیه ای از تصمیم کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای تعلیق برنامه هسته ای و موشکی کشورش استقبال کرد.
گوترش این اقدام را «گامی مثبت» ارزیابی کرد که به اعتماد سازی میان دو کره و همچنین دیگر کشورهای منطقه کمک می کند.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که «اقدام جسورانه و مهم» رهبران دو کره در از سر گرفتن مذاکرات میان دو کشور به صلح پایدار در شبه جزیره کره منجر شود.
کره شمالی روز شنبه اعلام کرد که این کشور آزمایش های هسته ای و موشکی را تعلیق و یک مرکز آزمایش هسته ای را در شمال کشور تعطیل خواهد کرد.
این تصمیم که از 21 آوریل (اول اردیبهشت) به اجرا در می آید در اجلاس سالانه کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی اتخاذ شد.
این خبر در حالی منتشر شده که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گذشته تائید کرد که «مایک پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) چندی پیش با رهبر کره شمالی دیدار کرده است.
قرار است کیم جونگ اون جمعه آینده با «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی و تا ماه می یا اوایل ژوئن با ترامپ دیدار کند.
بهبود روابط دو کره، خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره و برقراری رژیم دایمی صلح محورهای بسیار مهم اجلاس سران میان رییس جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی خواهد بود.
شبد**9416**9122

نظرات بینندگان