arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

فیلم/ کره شمالی پس از ۴۰ سال صاحب «بانوی اول» شد/ تصاویری از کیم جونگ اون و همسرش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کیم جونگ اون ، رهبر کرۀ شمالی جایگاه همسرش را به «بانوی اول» ارتقاء داد.

به گزارش انتخاب؛ به این ترتیب رسانه‌های این کشور که تا کنون برای خانم ری سل‌ جو از عنوان «رفیق» استفاده می‌کردند، هفتۀ گذشته و در جریان تهیه گزارش از مراسم بالۀ هنرمندان چینی در پیونگ یانگ از او به عنوان «بانوی اول محترم» یاد کردند.

این اولین بار بود که پس از زمانی بیش از ۴۰ سال در این کشور از عنوان بانوی اول استفاده می‌شد. آخرین بار در سال ۱۹۷۴ میلادی از این عنوان برای کیم سونگ-آئه، همسر دوم کیم ایل-سونگ بنیانگذار کرۀ شمالی استفاده شده بود.

تحلیلگران معتقدند که ارتقاء جایگاه خانم کیم، بخشی از تلاش‌ها برای معرفی کرۀ شمالی به عنوان «یک کشور عادی» است؛ آن هم در زمانی که کیم جونگ-اون خود را برای دو دیدار مهم و تاریخی آماده می‌کند یعنی دیدار با رئیسان جمهور کرۀ جنوبی و ایالات متحده آمریکا.

بر این اساس عنوان «بانوی اول» به خانم کیم داده شده تا جایگاه او همتراز با جایگاه کیم جونگ سوک و ملانیا ترامپ، همسران روسای جمهور کرۀ جنوبی و آمریکا باشد.

دربارۀ خانم ری سل‌ جو اطلاعات کمی منتشر شده است. او پیش از این خواننده و عضو ارکستر «اون‌هاسو» کرۀ شمالی بوده و اکنون نیز یکی از زنان پرطرفدار این کشور محسوب می‌شود.

گفته می‌شود که او ۲۹ ساله است و پس از ازدواج با رهبر کرۀ شمالی صاحب سه فرزند شده که دست‌کم یکی از آنها دختر است.

بنا بر اطلاعات منتشر شده توسط کرۀ جنوبی، خانم ری سل‌ جو متعلق به خانواده‌ای معمولی با پدری معلم و مادری پزشک بوده است. او در کلاس‌های موسیقی در چین شرکت کرده و در سال ۲۰۰۵ میلادی نیز به عنوان رهبر گروه تشویق کننده‌ها برای تشویق ورزشکاران کرۀ شمالی در رقابتهای بین‌المللی، به کرۀ جنوبی رفته است.

کیم جونگ اون، رهبر کرۀ شمالی برخلاف پدر و بزرگش، همواره زنی را در مجامع عمومی در کنار خود داشته است که این زن یا همسرش بوده است و یا خواهرش کیم یو جونگ. زنان و خواهران رهبران پیشین کرۀ شمالی به ندرت در مقابل مردم این کشور دیده می‌شدند.

برای مشاهده دیگر ویدیوهای خبری و جذاب، از سرویس «انتخاب TV» بازدید کنید

  

نظرات بینندگان