arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

سیاست اطلاعات جدید فیس بوک:پاسخ به سوالات حریم شخصی کاربران/زاکربرگ به شایعات پایان می دهد

مارک زاکربرگ تصمیم گرفته در راستای افزایش سیاست های حمایت از حریم خصوصی کاربران، به سوالات اساسی آنان در خصوص امنیت پاسخ دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


مارک زاکربرگ تصمیم گرفته در راستای افزایش سیاست های حمایت از حریم خصوصی کاربران، به سوالات اساسی آنان در خصوص امنیت پاسخ دهد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، با وجود این که فیسبوک مثل اغلب شبکه های اجتماعی معتبر بخشی را به پاسخ دهی به سوالات کاربران اختصاص داده بود و سوالات رایج آنان را پاسخ می داد. اما اکنون این شرکت یک بخش ویژه را نیز برای پاسخ به سوالات کاربران در حوزه حریم شخصی ایجاد کرده است.

فیس بوک، به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان، سیاست هایی را که برای جمع آوری داده ها در بیش از 2 میلیارد نفر از هر ماه استفاده می کرده مورد تجدید نظر قرار داده است.

متن این سیاستنامه جدید شامل بیش از4200 کلمه است. زبان استفاده شده در این سیاست نامه نیز به شکلی است که کاربران به سادگی مفهوم ان را درک کنند. برای مثال برخی از سوالات رایج و جالب که در این اساسنامه مورد بازنگری واقع شده است شامل این موارد است: 

اطلاعاتی که فیسبوک در مورد من دارد کجا ذخیره می شود؟
گاهی از اوقات فیسبوک به شما اطلاع می دهد که چه چیزهایی در مورد شما می داند، تنها کافیست درخواست کنید تا فهرستی کامل از تمامی فعالیت های شما که  مخلوطی از عکس ها، فیلم ها و افکارتان است را در جدول زمانی های مختلف دریافت کنید. افزون بر این ها می توانید تعاملات خود با دیگران را نیز از طریق همین برنامه رصد کنید. 

 

چگونه فیس بوک از فعالیت های من درامد کسب می کند؟


سیاست روزمره فیسبوک شامل یکی از فشرده ترین قوانین سرسخت در سراسر جهان است: "ما هیچکدام از اطلاعات شما را به کسی نمی فروشیم و هرگز نخواهیم فروخت ." شاید این سوال برای شما پیش بیاید که  پس چگونه در سال 2017 به بیش از 40 میلیارد دلار درآمد داشتید ؟ بخش بزگری از سیاست های ما به اطلاعاتی مرتبط است که در بخش پیشنهادات، تبلیغات و مواردی مشابه به شکل قانونی استفاده می شود. 

این سیاست می گوید: "ما از اطلاعاتی که در مورد شما داریم از جمله اطلاعات مربوط به منافع، اقدامات و ارتباطات شما استفاده می کنیم تا تبلیغات کنیم . اما ما برای شما امکان شخصی سازی و انتخاب را فراهم کرده ایم.

نظر شما چیست ؟ آیا این اساسنامه جدید و پرسش و پاسخ ها می تواند برای افراد مختلف اعتماد زایی کرده و انان را به استفاده از فیسبوک تشویق کند؟

 

نظرات بینندگان