arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۵۲۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

نرم‌ افزار "Google Maps"، ابزار القاعده برای برنامه‌ریزی حملات تروریستی "دقیق"

شاخه القاعده در یمن یک ویدئوی جدید منتتشر کرده که نشان می‌دهد این گروه از نرم افزار "گوگل مپس" برای برنامه‌ریزی حملاتی در سراسر خاورمیانه استفاده می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شاخه القاعده در یمن یک ویدئوی جدید منتتشر کرده که نشان می‌دهد این گروه از نرم افزار "گوگل مپس" برای برنامه‌ریزی حملاتی در سراسر خاورمیانه استفاده می‌کند.

به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه دیلی میل، این ویدئو که از سوی گروه "القاعده در شبه جزیره عرب"، شاخه این گروه شبه‌نظامی در یمن منتشر شده نشان می‌دهد که یک تروریست‌ در حین کار با یک تبلت و با استفاده از نرم افزار "گوگل مپس" یک حمله دقیق را برنامه‌ریزی می‌کند.

در این ویدئو یک زندانی سابق زندان گوآنتانامو به نام "ابراهیم الغوثی" نشان داده می‌شود.

این شبه‌نظامی محکوم شده سودانی در سال ۲۰۱۲ بعد از بیش از یک دهه محبوس بودن در زندان گوآنتانامو از این زندان آزاد شد.

او در این ویدئو درباره ائتلاف آمریکا با کشور امارات صحبت کرده و می‌گوید "امارات سردمدار جنگ علیه اسلام شده" و خواستار حملات تروریستی جدید شد.

الغوثی اظهار کرد: امروز آمریکا در تلاش است با یک کارت جدید بازی کرده و از یک جفت کفش جدید از کلکسیونش استفاده کند؛ دولت امارات متحده عربی و ارتش خیانت‌کارش.

در این ویدئو همچنین تصاویری از اقدام‌های آموزشی، برنامه‌ریزی و اجرای یکسری عملیات‌ها از سوی این سازمان تروریستی از جمله علیه نیروهای امنیتی، ایست بازرسی‌ها و پایگاه‌های نظامی در چندین مکان با استفاده از تاکتیک‌های مختلف از جمله اقدامات انتحاری، یورش‌های کماندویی، گلوله باران، تیراندازی و ترور نشان دادند.

ژنرال مارکوس هیکس، فرمانده عملیات ویژه آمریکا در آفریقا به سی‌ان‌ان گفت: اخیرا القاعده نفوذش را در غرب آفریقا افزایش داده است.

در عین حال او هشدار داد که داعش نیز در حال تقویت جای پای خود در منطقه است.

هیکس گفت: هم داعش و هم القاعده باید تهدیدشان در اینجا جدی گرفته شود و هر دوی آنها حملاتی را علیه منافع غربی‌ها در آفریقا انجام داده و یا در تلاش برای انجامشان بوده‌اند و انگیزه ادامه حمله به منافع غربی را داشته و می‌خواهند حتی فراتر از اینجا به کشورهای غربی حمله کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان