arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

وزیر نیرو: دولت منابع کافی برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر را ندارد

رضا اردکانیان گفت: دولت منابع زیادی در اختیار ندارد، اگر بودجه‌ای باشد دولت باید ابتدا در مواردی مانند تصفیه فاضلاب و اتمام پروژه‌های آبرسانی روستایی و نظایر این‌ها را پیگیری کند، راه باز شده که بخش خصوصی داخلی و خارجی سرمایه‌گذاری کنند، دولت تصمیم دارد طبق اصل 44 حتی نیروگاه‌های موجود را هم واگذار کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر نیرو با بیان اینکه دولت منابع کافی برای ورود به تولید انرژی‌های تجدید پذیر ندارد، گفت: اگر منابعی باشد در بحث آب شرب و فاضلاب هزینه می‌شود.

به گزارش انتخاب؛ رضا اردکانیان درباره عدم توجه دستگاه‌های عامل به انرژی‌های تجدیدپذیر و به‌طور ویژه انرژی خورشیدی در خوزستان، اظهار کرد: این موضوع ارتباطی به دستگاه‌های عامل ندارد و سرمایه‌گذار باید وارد سایت ساتبا شود و فرم پر کرده و برای مشارکت اظهار تمایل کند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا دولت برای این موضوع پیش‌قدم نمی‌شود، اضافه کرد: دولت منابع زیادی در اختیار ندارد، اگر بودجه‌ای باشد دولت باید ابتدا در مواردی مانند تصفیه فاضلاب و اتمام پروژه‌های آبرسانی روستایی و نظایر این‌ها را پیگیری کند، راه باز شده که بخش خصوصی داخلی و خارجی سرمایه‌گذاری کنند، دولت تصمیم دارد طبق اصل 44 حتی نیروگاه‌های موجود را هم واگذار کند.

وزیر نیرو بیان کرد: بخش خصوصی را تشویق به سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی مشارکت کردیم، اما به‌هرحال اولویت ما تأمین آب شرب و تصفیه فاضلاب است و برای انرژی هم اولویت قائل هستیم و حتی بحث خرید تضمینی را مطرح کرده‌ایم که اگر بخش خصوصی انرژی تولید کند با قیمتی بالاتر از عرف آن را خریداری می‌کنیم.

منبع: فارس
نظرات بینندگان