arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

نیوزویک: مجارستان کانون توطئه روسیه علیه اتحادیه اروپا شده

هفته نامه نیوزویک نوشت: مجارستان برای روسیه به کانونِ شورش علیه ارزش ها و اصول لیبرال دمکرات اتحادیه اروپا بدل شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیوزویک:مجارستان کانون توطئه روسیه علیه اتحادیه اروپا شده است

تارنمای مجله آمریکایی تفسیری با این نتیجه گیری را چنین آغاز کرد: روسیه سال ها تلاش کرده است تا اتحادیه اروپا را تضعیف و در آن جدایی بیندازد.
نیوزویک در ادامه تفسیر خود افزود: این کشور از گروه های جداطلب کاتالان گرفته تا فعال های برگزیت در انگلیس حمایت کرده است. کرملین (همچنین) پیشنهاد وام به جبهه ملی فرانسه داده و از کانال های خبری خود استفاده کرده تا اخبار جعلی در مورد آزار و اذیت اقلیت روس در کشورهای حوزه دریای بالتیک منتشر کند.
بر اساس گزارش یک اندیشکده مجاری، روبات های توییتری، شبکه های اجتماعی و ترول هایی توسط روسیه به کار گرفته شده تا داستان های اغراق آمیز جنایت مهاجران را تشدید کند و نقل قول هایی در حمایت از کرملین در غالب یک نشریه یا بسته توطئه ارائه کنند. هدف از این کار کمک به هواداران پوتین و ایجاد نفاق در سراسر اروپا است و اینکه کار بروکسل برای تنبیه روسیه بخاطر اقداماتش در مکان هایی مانند اوکراین، سخت تر شود.
ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان یک کارزار ضد مهاجرتی ایجاد و اتحادیه اروپا را به امپراطوری متهم کرد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز همین کار را کرد. بیش از یک دهه او هر کاری را انجام داد تا به موفقیت اوربان کمک کند و عقیده ضد اتحادیه اروپا را در این قاره گسترش دهد. آر تی خبرگزاری دولتی روسیه از آن به عنوان 'اوربانیزاسیون اروپا' یاد کرده است.
کرملین سعی کرده تا به بسیاری از حزب ها و سیاست مداران ملی گرا کمک کند، اما حمایت از اوربان در حوزه و مقیاس خود بی سابقه بوده است. این حمایت نه تنها شامل هجوم با (بمباران) اخبار می شود، بلکه توافق های گاز، وام های چند میلیارد دلاری، سرمایه گذاری های استراتژیک و حمایت پنهانی از گروه های راست افراطی را در بر داشته است.
نتیجه نهایی این کار حداقل برای کرملین که مناسب بوده است. اوربان یک صدای طرفدار پوتین در اتحادیه اروپا بوده است حتی در زمانی که اتحادیه اروپا الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نشناختند.
مجارستان برای روسیه به مرکز شورش فزاینده علیه ارزش ها، قوانین و اصول لیبرال دموکرات اتحادیه اروپا تبدیل شده است.
اوربان همیشه هم در نقش دوست برای مسکو نبوده است. او شغل خود را به عنوان یک ضد روسی، ضد کمونیست و مخالف لیبرال شروع کرد. رویای اوربان در سال 2004 با پیوستن مجارستان و کشورهای اروپای مرکزی به اتحادیه اروپا، محقق شد. اوربان رهبر مخالفین آن زمان کشور در اکتبر 2008 بخاطر حمله روسیه به گرجستان، به تجاوز روسیه اعتراض کرد.
(این در حالیست که) مجارستان اکنون در میان کشورهایی است که بیشترین سود را از منابع مالی اتحادیه اروپا می برد. بوداپست 4.5 میلیارد یورو از اتحادیه اروپا دریافت می کند، در حالیکه تنها یک میلیارد یورو به بودجه سالانه اتحادیه اروپا می پردازد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: بین الملل ، اروپا ، آمریکا
نظرات بینندگان