arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۳ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

مسبب رسوایی کمبریج آنالیتیکا: من تا به حال رنگ قوانین حقوق کاربران فیسبوک را ندیده ام/اعتقادم را به سیلیکون ولی از دست دادم

الکساندر کوگان، مسبب رسوایی کمبریج آنالیتیکا با حضور در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که شرکت های اینترنتی تصور می کنند کاربران از فروش اطلاعاتشان رضایت دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

الکساندر کوگان، مسبب رسوایی کمبریج آنالیتیکا با حضور در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که شرکت های اینترنتی تصور می کنند کاربران از فروش اطلاعاتشان رضایت دارند.

 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، الکساندر کوگان با حضور در برنامه 60 دقیقه تاکید کرد که  شرکت های فناوری معتقدند کاربران می دانند که داده های خود را فروخته و به اشتراک گذاشته اند.

الکساندر کوگان، توسعه دهنده نرم افزار در مرکز آنالیتیکا و بخش حفظ حریم خصوصی فیس بوک، می گوید که مطمئن نیست که آیا او تا به حال سیاستنامه  توسعه دهنده شبکه های اجتماعی را خوانده است یا خیر.

 

درواقع او به طور کنایی اعلام می کند که اصولا هیچ اسانامه دقیق و مشخصی در خصوص این موضوع وجود ندارد و حتی اگر چنین اساسنامه ای نیز وجود داشته باشد، احتمالا در بخشی از این اساسنامه شرکت فیسبوک از فروش یا صدور مجو برای فروش اطلاعات و  داده های کاربران منع شده است.

 

وی در بخشی از این مصاحبه گفت:زمانی که در حال جمع اور این اطلاعات بودم، هرگز تصور نمی کردم که اطلاعات مذکور برای یک شرکت مشاوره سیاسی مانند کمبریج آنالیتیکا  و علیه قوانین استفاده می شود.

کوگان ادامه داد: "من به سیلیکون ولی اعتقاد کامل داشتم و هرگز تصور نمی کردم که این شرکت قصد داشته باشد باورها و اطلاعات اشخاص را به یغما ببرد. قطعا اعتقاد ما این بود که عموم مردم باید آگاه باشند که داده های آنها به فروش می رسد و یا به اشتراک گذاشته می شود و حتی برای تبلیغات استفاده می شود. اما این موضوعی است که به نظر می رسد این روزها برای هیچ شخصی در سیلیکون ولی مهم نیست."

شاید بتوان این اظهارات را در حکم مهر تاییدی برای این موضوع در نظر گرفت که فیسبوک عمدا با وجود اطلاع از سوء استفاده های آنالیتیکا در این خصوص سخنی به میان نیاورده است.

نظرات بینندگان