arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

همکاری فیسبوک با هند برای مبارزه با «خبرهای جعلی»/اعمال محدودیت برای کاربران غیرمجاز

فیسبوک برای مبارزه با انتشار خبرهای جعلی با هند همکاری خواهد کرد. این موضوعی است که اخیرا از سوی مقامات فیسبوک به شدت در حال پیگیری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیسبوک برای مبارزه با انتشار خبرهای جعلی با هند همکاری خواهد کرد. این موضوعی است که اخیرا از سوی مقامات فیسبوک به شدت در حال پیگیری است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، همزمان با این که فیس بوک همچنان درخانه (ایالات متحده) حال بررسی وضعیت در مورد دستکاری داده های کاربران است، به دنبال مبارزه با نشر اخبار جعلی اخبار در مرزهای خارج از کشور است.

فیس بوک پس از تلاش گسترده در سال 2017 برای مبارزه با گسترش اطلاعات نادرست در آلمان پیش از انتخابات این کشور، به دنبال انجام همین کار در هند است.

هفته گذشته این شبکه اجتماعی اعلام کرد که در آستانه راه اندازی یک برنامه بررسی اخبار جعلی از اخبار غیر واقعی اختصاصی برای ملل آسیایی است که نسخه ازمایشی آن را برای هند ایجاد کرده است.

فیسبوک اعلام کرد که تلاش هایش با مشارکت با  گروه موسوم به «BOOM» خواهد بود .بوم، یک برنامه مستقل روزنامه نگاری دیجیتال در هند است که قرار است به فیسبوک کمک کند تا هر نوع شبکه های غیرمجاز و غیرقانونی بین المللی را که فعالیت های فیسبوک را تخریب می کنند شناسایی کند.

به گفته سخنگوی این گروه این برنامه، قادر به مرور تمامی  خبرهای انگلیسی فیس بوک، بررسی حقایق و ارزیابی دقت آنها خواهد بود."

با کمک این برنامه، هنگامی که فیس بوک یک ماجرای جعلی را شناسایی می کند، این خبر جعلی به سرعت در بخش خاص خود طبقه بندی شده و در نتیجه از توزیع ناخواسته این خبر کاسته می شود.به گفته مقامات فیسبوک این برنامه می تواند تا 80 درصد از احتمال شیوع خبرهای جعلی بکاهد.

افزون بر این ها،در این روش، صفحات و دامنه هایی که به طور دائم به اشتراک گذاشته و پخش اخبار جعلی را مدیریت می کنند نیز توزیع خود را کاهش می دهند.در نتیجه توانایی آنها در کسب درآمد و تبلیغات در فیسبوک  را تحت تأثیر قرار می دهد.

فیس بوک در این خصوص می گوید:اگر شرکت های ثالث به دنیال جعل خبر و سوء استفاده از ما هستند، ما نیز روش هایی برای مبارزه با خبرهای جعلی در چنته داریم.

نظرات بینندگان