arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
از سوی تارنمای گل؛

ترکیب پرتغال در جام جهانی فوتبال پیش‌بینی شد

تیم ملی فوتبال پرتغال با حضور کریستیانو رونالدو یکی از تیم های مدعی در جام جهانی 2018 محسوب می شود و با توجه به گزینه های متنوعی که در اختیار سرمربی این تیم است، تارنمای خبری گل ترکیب تیم اعزامی این کشور را به روسیه پیش بینی کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترکیب پرتغال در جام جهانی فوتبال پیش‌بینی شد

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری گل روز دوشنبه در گزارشی نوشت: تیم ملی فوتبال پرتغال در جام جهانی 2018 با تیم های ایران، اسپانیا و مغرب هم گروه است. پرتغال در جام ملتهای اروپا 2016 قهرمان شد و یکی از بخت های قهرمانی در جام جهانی امسال محسوب می شود.
پرتغال کار دشواری برای صعود مستقیم به این جام داشت. رونالدو و یارانش در کارزار خود در رقابتهای مقدماتی جام جهانی با سوئیس هم امتیاز شدند، اما به لطف تفاضل گل بهتر به عنوان صدرنشین گروه صعود کردند. هر دو تیم 9 امتیازی شدند و در یک بازی از 10 مسابقه خود شکست خوردند. اما پرتغال به پلی آف نرفت و به طور مستقیم جواز حضور در جام جهانی را تصاحب کرد. سوئیس در پلی آف با شکست ایرلند شمالی به این جام راه یافت.
حضور رونالدو در جمع 23 بازیکن اعزامی تیم ملی فوتبال پرتغال به جام جهانی قطعی است. تمام امید فرناندو سانتوس سرمربی پرتغال در این تورنمنت ظاهرا به یک نفر است. رونالدو در رئال مادرید در بهترین شرایط آمادگی قرار دارد و وظیفه رهبری تیمش را با وجود نقص های زیاد تیم، به سوی کسب افتخار در روسیه را نیز عهده است. پرتغال 2 سال پیش در جام ملتهای اروپا (یورو 2016) طعم موفقیت را چشید و قهرمان این جام شد.
در میانه زمین، برناردو سیلوا عملکرد تاثیرگذاری در منچسترسیتی داشته و با این تیم قهرمان لیگ برتر انگلیس شده است. وجود ویلیام کاروالیو بازیکن اسپورتینگ لیسبون هم برای پرتغال ضروری است. در میانه زمین ژائو موتینیو بازیکن موناکو مطمئنا به کاروالیو ملحق می شود. موتینیو بیش از 100 بازی در 31 سالگی در کارنامه دارد و احتمالا این آخرین فرصت او برای بازی در جام جهانی است.
در دفاع، «په په» مدافع سابق رئال مادرید و بازیکن فعلی بشیکتاش برای پوشیدن پیراهن پرتغال همیشه آماده است. او به علت مصدومیت اخیرا نتوانست در این تیم حضور یابد. تجربه «په په» 35 ساله به خط دفاعی تیم آرامش می بخشد. برونو آلوز بازیکن کارکشته دیگری است که فرصت دارد 100 بازی ملی را به کارنامه افتخارات خود اضافه کند. او تاکنون 96 بار برای پرتغال به میدان رفته است.
«روی پاتریسیو» و «آنتونی لوپز» بدون شک در فهرست تیم خواهند بود، اگرچه مشخص نیست کدامیک در این تورنمنت پیراهن شماره یک را بر تن خواهند کرد.
آندره سیلوا؛ رونالدو را در خط حمله پشتیبانی می کند، هر چند او در رقابتهای سری «آ» برای آ.ث میلان آمادگی خوبی نداشته است. او فقط 2 گل در این رقابتها زده است، اما در مسابقات لیگ اروپا هشت بار گلزنی کرد. رونی لوپز فصل بسیار موفق تری داشته است و در موناکو در لیگ یک فرانسه جایگاه خود را یافته است. لوپز که نتوانست به منچسترسیتی برود، در تمام رقابتها در پست هافبک هجومی 15 گل و 12 پاس گل داده است.
«روبن نوس» فصل عالی با ولورهمپتون که به تازگی وارد لیگ برتر انگلیس شده، داشته است و مطمئنا جزو گزینه های دعوت به تیم ملی پرتغال است. او یکی از بهترین هافبک های جوان فوتبال محسوب می شود و در صعود تیمش به لیگ برتر انگلیس موثر بود. او با گلزنی مقابل دربی کانتی گل فوق العاده ای را به ثمر رساند.
علاوه بر نوس، امید می رود آدرین سیلوا هم بعد از تایید انتقال او به لسترسیتی، در جام جهانی بازی کند. او 21 بازی ملی در کارنامه دارد، اما فقط هشت بار برای روباهها در لیگ برتر انگلیس بازی کرده است.
در بال ها، «بروما» فصل خوبی را در لایپزیگ سپری کرده و شش گل در تمام مسابقات باشگاهی زده است. «نانی» بازیکن کارکشته پرتغالی، در این فصل برای حضور ترکیب اصلی لاتزیو در تلاش بود و اگر قرار باشد به تیم پرتغال دعوت شود باید فرصت بازی بیشتری تا قبل از پایان فصل بدست آورد.
گونکالو گوئدس با 10 پاس گل و پنج گل تا این مرحله از مسابقات فصل ، جایگاه خود را در والنسیا ثابت کرده است.
در خط حمله، «ادر» قرار دارد که گل پیروزی بخش را در فینال یورو 2016 برای پرتغال به ثمر رساند. اما او در این فصل فقط سه گل برای لوکوموتیو مسکو زده است. نلسون اولیویرا فصل پربارتری را سپری کرده و برای نورویچ سیتی هشت گل زده است.
در حالی که روی پاتریسیو و آنتونی لوپز برای پیراهن شماره یک پرتغال رقابت دارند، این تیم به دروازه بان سوم نیز نیاز دارد و در این میان رقابت میان برونو وارلا و خوزه سا در جریان است. وارلا تاکنون پیراهن تیم ملی پرتغال را بر تن نکرده است. «ژوزه سا» دروازه بان پورتو اخیرا برای اولین بار در بازی دوستانه مقابل آمریکا به تیم ملی پرتغال دعوت شد.
در دفاع رونالدو بازیکن مارسی با بیش از 20 بازی ملی احتمالا مدنظر است. فابیو کوئنترائو که در ماههای اخیر از نظر افتاده بود، نیز امیدوار است دعوت شود. مدافع چپ اسپورتینگ در این فصل 39 بار به میدان رفته است و توانایی خود را بارها ثابت کرده است.
ماریو روی مدافع چپ دیگری است که فصل خوبی در ناپولی داشته است.
نلسون سمدو مدافع بارسلونا در این فصل با مصدومیت دست به گریبان بود، اما جایگاه خود را به عنون بهترین دفاع راست در اسپانیا در صورت داشتن آمادگی ثابت کرده است. ادگار له یک بازی ملی در کارنامه دارد، اما در تیم لیل در لیگ یک فرانسه تاثیرگذار بوده است.
انتقال رناتو سانچز به سوانسی سیتی آن طور که برنامه ریزی شده بود، پیش نرفت. او در شروع فصل یکی از بهترین هافبک های اروپا محسوب می شد، اما در اولین بازی های خود عملکرد برجسته ای نداشته و اخیرا هم دچار مصدومیت همسترینگ شده است. او هفته گذشته آمادگی خود را بدست آورد و کارلوس کاروالهال سرمربی او گفته است هیچ شانسی برای رفتن به جام جهانی روسیه ندارد.
ژوائو ماریو بازیکن سابق اینترمیلان با 33 بازی ملی، از زمان انتقال قرضی به وستهام در ماه ژانویه ، فقط سه بار مدت 90دقیقه کامل را بازی کرده است.
دیوگو یوتا 21 ساله که هیچ بازی ملی در کارنامه ندارد، فصل خیره کننده ای در ولورهمپتون داشته و 16 گل و 6 پاس گل را به نام خود ثبت کرده است تا این باشگاه به لیگ برتر انگلیس صعود کند. به همین علت اگر به تیم ملی پرتغال دعوت نشود، برای او بسیار سخت است.
ریکاردو فریرا با یک بازی ملی، احتمالا در دفاع کنار روبن دیاس گنجانده می شود. دیاس بازیکن ثابت بنفیکا است، اما هنوز به تیم ملی پرتغال دعوت نشده است.
«پیزی» هم تیمی «دیاز» در بنفیکا تاکنون در این فصل پنج گل و هفت پاس گل داده است و می تواند تجربه خود را در زمین به کار گیرد.
کارلوس مانه بازیکن جوان دیگری است که هنوز برای پرتغال به میدان نرفته است، اما در کشور خود بسیار مورد توجه است. اما در این فصل در اشتوتگارت گرفتار مصدومیت بود و به همین علت دعوت او به تیم ملی بسیار تعجب آور خواهد بود.
گونسالو پاسینسیا بازیکن پورتو در این فصل 10 گل زده است. او فقط یک بازی ملی دارد، اما امیدوار است به جام جهانی روسیه برود.

نظرات بینندگان