arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

شکایت یک مشاور مالی از فیسبوک: از کلاهبرداری ها خسته شده ام/سوء استفاده از نام من روزی 5 شاکی جذب می کند

یک مشاور مالی و موسس سازمان«MoneySavingExpert» از فیسبوک به خاطر سوء استفاده از نام خود شکایت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مشاور مالی و موسس سازمان«MoneySavingExpert» از فیسبوک به خاطر سوء استفاده از نام خود شکایت کرد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گاردین، مارتین لوئیس  معتقد است، فیس بوک از نام او  سوء استفاده می کند.وی می گوید:فیسبوک موفق نشده آن طور که باید از تبلیغات غلط پیشگیری کند و هر روز تعداد زیادی از افراد را قربانی کلاهبرداران می کند.
 وی ادامه داد؛بسیاری از تبلیغات مرتبط  به سازمان های خیریه موجود در فیسبوک نیز جعلی هستند.
مارتین لوئیس، در ایالات متحده به عنوان مشاور و متخصص صرفه جویی در پول، بعد از انتشار چندین آگهی جعلی که از چهره و نام او استفاده می کرد،از این شبکه اجتماعی رسما شکایت دارد.

او در دادگاه عالی به دنبال خسارت است و اعتقاد دارد که فیس بوک قادر به جلوگیری و یا مسدود کردن تبلیغات غلط نیست.موضوعاتی که به گفته وی نه تنها شهرت این مشاور مالی را تنزل داده،بلکه قربانیان بی شماری را درگیر کرده است. 

لوییس از یک مثال استفاده کرده و می گوید؛  در یک مورد، یک زن 100هزار پوند را در یک پروژه  بازرگانی سرمایه گذاری کرده بود که از نام من سوء استفاده می کرد .  من حدود پنج پیام در روز از مردم دریافت می کنم که می گویند با پول هایشان چه کرده ام.اغلب آنان بسیار عصبانی هستند و پرسش من از فیسبوک این است که چرا این افراد را بر علیه من گمراه کرده است؟ 

به اعتقاد مارتین لوئیس حتی قوانین اتحادیه اروپا و احضار زاکربرگ به سنا نیز نمی تواند مانع از بی مبالاتی های فیسبوک در حوزه تبلیغات شود.

باید دید نتیجه این شکایت چه خواهد بود و آیا افراد دیگری نیز هستند که چنین شکایتی داشته باشند یا خیر .

 

نظرات بینندگان