arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

وزیر خارجه آلمان: 'گروه هفت' به دنبال راه حل برای حفظ برجام است

'هایکو ماس' وزیر امور خارجه آلمان که برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه 'گروه هفت' به کانادا رفته است، تاکید کرد که کشورهای این گروه بطور مشترک به دنبال راه حل برای حفظ برجام هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه آلمان:'گروه هفت' به دنبال راه حل برای حفظ برجام استبه گزارش انتخاب، وزارت امور خارجه آلمان به نقل از ماس اعلام کرد: اوضاع در خاورمیانه بدون برجام بسیار خطرناک تر خواهد شد و بنابراین گروه هفت بطور مشترک به دنبال راه حل برای محافظت از توافق هسته ای با ایران است.


وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه همچنین گفت که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه ، از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواهند خواست که از توافق هسته ای با ایران خارج نشود زیرا چنین اقدامی مشکلات بزرگی ایجاد خواهد کرد. 


وی به خبرنگاران در تورنتو کانادا در حاشیه نشست وزیران خارجه 7 کشور صنعتی جهان (جی 7) گفت: اعتقاد داریم که حفظ این توافق بسیار مهم است . اگر بنا باشد که این توافق شکست بخورد یا آمریکا از آن خارج شود ، ما هیچ چیزی قابل مقایسه با آن نداریم و بیم داریم که وضعیت بسیار بدتر بشود . 


وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفت که گروه 7 بطور رسمی از روسیه خواهد خواست که به حل مساله سوریه کمک کند. 


ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که اگر ایرادهای ادعایی برجام تا روز 12 مه (22 اردیبهشت) اصلاح نشود او از توافق هسته ای خارج خواهد شد . سران فرانسه و آلمان این هفته در واشنگتن با ترامپ دیدار می کنند و برجام یکی از موضوعات اصلی این دیدارها خواهد بود. 

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان