arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

اجرای 302 هزار هکتار سامانه های نوین آبیاری/ تولید و صرفه جویی آب کشاورزی در سال 96

پتانسیل صرفه جویی سالانه ۱.۳۳ میلیارد متر مکعب آب مصرفی بخش کشاورزی، حداقل ۳۰ درصد افزایش عملکرد تولید محصولات کشاورزی و حداقل کاهش ۲۵ درصدی مصرف آفت کش، بذر و کود شیمیایی از مزایای اجرای این طرح در سال ۹۶ می باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور وزیر و مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی از افزایش ۳۰ درصدی عملکرد تولید و صرفه جویی سالانه ۱.۳۳ میلیارد متر مکعبی آب کشاورزی با اجرای ۳۰۲ هزار هکتار سامانه های نوین آبیاری در سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس عباس زارع با اعلام این خبر، اظهار داشت: سیستم های نوین آبیاری در سال ۹۶ در قالب ۱۸ هزار و ۲۱۵ پروژه و در سطح ۱۸۰ هزار و ۴۱۴ هکتار از اراضی کشاورزی اجرا شده است و همچنین در سطح ۱۲۲ هزار هکتار از اراضی نیز در حال اجرا می باشد که مجموع سطح اجراء شده و در حال اجرا ۳۰۲ هزار و ۴۷۷ هکتار است.

زارع با اشاره به این که اجرای سامانه های آبیاری نوین در سطح یاد شده، بالاترین رکورد عملکرد سالانه این طرح از ابتدا تاکنون بوده است، خاطرنشان کرد: پتانسیل صرفه جویی سالانه ۱.۳۳ میلیارد متر مکعب آب مصرفی بخش کشاورزی، حداقل ۳۰ درصد افزایش عملکرد تولید محصولات کشاورزی و حداقل کاهش ۲۵ درصدی مصرف آفت کش، بذر و کود شیمیایی از مزایای اجرای این طرح در سال ۹۶ می باشد.

وی با بیان این که میزان اعتبار تخصیص یافته در سال ۹۶ معادل ۴۳ درصد اعتبار مصوب بوده است، یادآور شد: استان های فارس با ۲۳ هزار و ۷۴۰ هکتار، اصفهان ۱۲ هزار و ۴۹۲ هکتار، جنوب کرمان با ۱۰ هزار و ۲۷ هکتار،همدان با ۸ هزار و ۵۰۷ هکتار و گلستان با ۸ هزار و ۲۷۷ هکتار، بیشترین سطح اجرای سامانه های نوین آبیاری در سال ۹۶ را به خود اختصاص داده اند.