arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

لاوروف: آمریکا برخلاف ادعاهایش قصد ترک سوریه را ندارد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: علیرغم ادعاهای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، واشنگتن به طور فعال در حال سنگرگیری در کرانه شرقی رود فرات در سوریه است و قصد ترک این کشور را ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که برخلاف ادعاهای رئیس‌جمهور آمریکا، ارتش این کشور در حال سنگرگیری در کرانه شرقی رود فرات در سوریه است است و قصد ترک این کشور را ندارد.

 «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه (امروز) تصریح کرد، علیرغم ادعاهای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، واشنگتن به طور فعال در حال سنگرگیری در کرانه شرقی رود فرات در سوریه است و قصد ترک این کشور را ندارد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، لاوروف در اینباره توضیح داد: «در خصوص بازسازی اقتصادی، زمان می‌برد و من متقاعد شدم که همه ما باید در راستای منافع مردم سوریه و با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه وارد عمل شویم».

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که این اظهاراتش به این دلیلی است که «مجموعی از کشورها عمداً به دنبال تجزیه سوریه هستند».

وی ادامه داد: «آمریکا متعهد شده است که تنها هدف این کشور، دفع تروریستهای سوریه، شکست گروه موسوم به "داعش" است اما برخلاف تمامی ادعاهایشان، برخلاف ادعاهای ترامپ، آمریکا در حقیقت خود را در کرانه شرقی فرات جای داده است و قصد ترک (سوریه) را ندارد».

منبع: فارس
برچسب ها: لاوروف ، آمریکا
نظرات بینندگان