arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

آیت الله لاریجانی: امروز دادستانی کل حساسیت بیشتری پیدا کرده است/ تمام دشمنان و سلطه جهانی می‌خواهند قوه قضاییه را از انجام وظایفش بازدارند

آیت الله آملی لاریجانی گفت: امروز دادستانی کل حساسیت بیشتری پیدا کرده است. دادستان های سراسر کشور خصوصا دادستان‌هایی که در گمرکات مستقر هستند وظیفه عمده ای دارند. امنیت اقتصادی را باید مد نظر داشته باشیم، گاهی سرمایه گذار برای آوردن سرمایه اش در میدان می ترسد که این مستلزم حمایت است. باید با رانت و ویژه خواری مبارزه کرد و بستر را در کشور برای اشتغال و کار فراهم کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رییس قوه قضاییه گفت: امروز ملاحظه می کنید که تمام دشمنان و سلطه جهانی در مقام این هستند که قوه قضاییه را از انجام وظایفش بازدارند.

آیت الله آملی لاریجانی در پانزدهمین همایش سراسری روسای کل دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور خطاب به دادستان‌ها گفت: قاچاق کالا وضعیت اقتصادی کشور را به هم ریخته است. دستگاه قضایی برای مبارزه با قاچاق کالا می‌توانسته بیش از این از ظرفیت‌هایش استفاده کند، گرچه عمده کار بر عهده دستگاه اجرایی و نیروی انتظامی است.

وی افزود: امروز دادستانی کل حساسیت بیشتری پیدا کرده است. دادستان های سراسر کشور خصوصا دادستان‌هایی که در گمرکات مستقر هستند وظیفه عمده ای دارند. امنیت اقتصادی را باید مد نظر داشته باشیم، گاهی سرمایه گذار برای آوردن سرمایه اش در میدان می ترسد که این مستلزم حمایت است. باید با رانت و ویژه خواری مبارزه کرد و بستر را در کشور برای اشتغال و کار فراهم کنیم.

رییس قوه قضاییه اظهار کرد: امروز ملاحظه می‌کنید که تمام دشمنان و سلطه جهانی در مقام این هستند که قوه قضاییه را از انجام وظایفش بازدارند. گرچه نظر فراتری دارند و با کل نظام جمهوری اسلامی مساله دارند. سلطه جهانی در مقام آن است که اراده‌ها را در کشور شکسته و تضعیف کند.

آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: باید بر حرف حق خود بایستیم و اینگونه نباشد که اراده ها بلغزد. مهمترین وظیفه داشتن عزم راسخ برای انجام تکالیف است. فراتر از عزم ، کار جهادی است چون حجم پرونده های وارده و وسعت کار قضایی با کمبود امکانات و نیروی انسانی مواجه شده مستلزم کار جهادی است، گاهی جهاد در همین جاست و همیشه در صحنه مرزها نیست.

به گزارش ایسنا، در پانزدهمین همایش سراسری روسای دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور برگزیدگان سومین دوره جایزه تعالی فرهنگی قوه قضاییه تقدیرنامه خود را از رئیس قوه قضاییه دریافت کردند.

نظرات بینندگان