arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

رازهای پرونده بزرگ یاهو فاش شد: جریمه ای بالغ بر 35 میلیون دلار / «آلتابا» وظیفه پرداخت بدهی ها را پذیرفت / شباهت پرونده های یاهو و فیسبوک در نقض اطلاعات کاربران

شرکت یاهو که طی سال2014 به شدت درگیر پرونده نقض گسترده قوانین اطلاعات کاربران بود و حتی با رسوایی افشای رمز عبور کاربران مواجه شد،بار دیگر با پرونده مالی خود، در صدر خبرها قرار گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت یاهو که طی سال2014 به شدت درگیر پرونده نقض گسترده قوانین اطلاعات کاربران بود و حتی با رسوایی افشای رمز عبور کاربران مواجه شد،بار دیگر با پرونده مالی خود، در صدر خبرها قرار گرفته است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت،تقریبا 2 سال طول کشید تا شرکت یاهو بسیاری از اسرار کاری خود را افشا کند.

اسراری که به پرونده بزرگ این شرکت مرتبط بود و اکنون وظیفه بازپرداختش به دوش شرکت آلتابا افتاده است. آلتابا شرکتی است که وقتی ورایزون یاهو شکست خورده را خریداری کرد، از دل خاکستری های یاهو مثل یک ققنوس برخاست. 
شکست های امنیتی یاهو در شرایطی برای این شرکت تحقیر بر انگیز است که از سوی دیگر یاهو برای پرداخت بیش از 35 میلیون دلار خسارت نیز بازخواست شده است.

کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرد که آلتابا ، موافقت کرده است که  این مبلغ مجازات را به طور تمام و کمال پرداخت کند.این در شرایطی است که از دسامبر 2014 تا کنون یاهو هیچ اطلاعاتی را منتشر نکرده است. 

از سال 2013 تا 2014 یاهو با مشکلی بزرگ مواجه شد. بر اساس این مشکل اطلاعات حداقل 500 میلیون کاربر به یغما رفت و این بزرگ ترین مشکل در کل تاریخ فعالیت یاهو به شمار می آمد تا این که یاهو رسما اعلام کرد شمار قربانیان  3 میلیارد حساب کاربری است . 

در سال 2014 میلادی، هکرهای روسی اطلاعاتی از جمله شماره تلفن، گذرواژه، تاریخ تولد و آدرس ایمیل کاربران یاهو را به سرقت برده اند.اما یاهو تا سال 2016 از افشای اطلاعات این حمله امتناع کرد. 

تا به امروز بسیاری از شرکت های مطرح حوزه فناوری، با رسوایی مواجه شده اند که با کمک عدم اطلاع رسانی در مورد نقض قوانین، از به دام افتادن خود جلوگیری کرده اند. 

سناتور مارک وارنر، از حزب دموکرات ویرجینیا، در بیانیه ای گفته است: "من سال هاست که تاکید کرده ام شکست های یاهو برای اطلاع رسانی به مشتریان و سرمایه گذاران در مورد نقض گسترده اطلاعات تبدیل به یک تجربه موفق برای دیگر شرکت ها نشده است. اما امیدوارم دیگر شرکت ها بیاموزند این نوع اتفاقات مخفی شدنی نیستند."

 نقص امنیتی سایبری یاهو در دوران رسوایی این شرکت باعث شد ورایزون 350 میلیون دلار از قیمت خرید خود را کاهش دهد.

یاهو در یک گزارش جداگانه SEC از سال 2016، اعتراف کرد که برخی از کارکنان  از تخلف 2014 آگاهی داشتند اما نتوانستند آن را افشا کنند.

وزارت دادگستری هشدار داد که 4 هکر مسئول هک کردن یاهو 2014 هستند، هرچند که مهاجمان در خلال سال 2013 هنوز ناشناخته بودند. 

 

 

نظرات بینندگان