arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

«ربات فلفلی» رابط بین انسان و ربات ها می شود / پشتیبانی هوشمند از چند هدف همزمان

ربات فلفلی، از مدت ها پیش به عنوان یک ربات چند منظوره بین کاربران مطرح شده است. رباتی که اغلب در رستوران های ژاپنی دیده می شود. اما طراحان این ربات برنامه های جدیدی دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ربات فلفلی، از مدت ها پیش به عنوان یک ربات چند منظوره بین کاربران مطرح شده است. رباتی که اغلب در رستوران های ژاپنی دیده می شود. اما طراحان این ربات برنامه های جدیدی دارند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، ربات فلفلی را می توان جزو محبوب ترین ربات هایی دانست که در تاریخ رونمایی شده است.
این ربات که با نام رسمی«Pepper» شناخته می شود یکی از نخستین ربات هایی بود که راه خود را به خانه های کاربران نیز باز کرد. 

اکنون تیم طراح ربات فلفلی وعده داده اند که با توجه به استقبال بالا از ربات مذکور، در انواع نمایشگاه ها نیز از این ربات استفاده خواهند کرد. در ضمن قرار است از این ربات در فروشگاه ها و انواع موزه ها نیز بهره برداری شود. 

در کنار همه این ها قرار است یک موزه میزبان انواع ربات های هوشمند از سراسر جهان باشد که ربات فلفلی نیز گل سرسبد این ربات ها است. موزه مذکور که در واشنگتن دی سی تشکیل می شود، با هدف  آموزش و افزایش ارتباط بین انسان و ربات فعالیت خواهد کرد و مسئولان برگزاری این فرایند روی رفتارهای ربات فلفلی حسابی ویژه باز کرده اند.

 چرا که ربات فلفلی می تواند، چهره ها و احساسات را تشخیص دهد و از طریق صدا یا با نمایش پیام ها و اطلاعات بر روی تبلت خود با انسان ها ارتباط بگیرد. افزون بر این، ربات مذکور می تواند بر حسب مل کار خود برنامه بگیرید.

امیدهای استفاده از این ربات بیش از هر چیز به تعاملات انسان با تکنولوژی مرتبط است.تعشویق بازدیدکنندگان به تماشای موزه و راه رفتن در کنار ربات ها در گالری ها از مهم ترین مواردی است که مدنظر بانیان این طرح است. 

برای مثال، در موزه ملی هنر آفریقایی ربات فلفل نقش مترجم را بازی می کند، در حالی که در یک فضای آموزشی به دانش اموزان درس کدنویسی می دهد. 

پراشل گسلینز، مدیر صنایع هنر و صنعت، که این برنامه را رهبری می کند، گفت: "هنگامی که شما فلفلی را ملاقات می کنید، نمی توانید بدون لبخند زدن نگاهش کنید و این برای ما مهم است."

 

نظرات بینندگان