arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

وزیر ارتباطات: مراجعه به پیام رسان‌های خارجی ۱۰ درصد کاهش یافت / ابلاغیه‌ای درمورد محدودیت این پیام‌رسان‌ها به دست ما نرسیده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در روزهای اخیر و با فعال شدن پیام رسان های داخلی میزان استفاده و مراجعه به پیام رسان های خارجی در کشور حدود 10 درصد کاهش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در روزهای اخیر و با فعال شدن پیام رسان های داخلی میزان استفاده و مراجعه به پیام رسان های خارجی در کشور حدود 10 درصد کاهش یافته است.

محمدجواد آذری جهرمی روز پنجشنبه به هنگام ورود به استان در فرودگاه اردبیل در گفت و گویی کوتاه افزود: در این مدت استقبال از پیام رسان های داخلی خوب بوده و حرکت به سمت این پیام رسان ها تا 6 برابر رشد داشته است، ضمن اینکه حجم پیام های جابجا شده در آنها نیز روند رو به رشد دارد.

وی بیان کرد: پیام رسان های داخلی در ارایه خدمات خود مشکل خاصی نداشته و ضمن اینکه دارای شاخص های کیفی مناسبی هستند همچنان در حال توسعه و ارتقای خدمات خود می باشند.

او اضافه کرد: این پیام رسان ها همزمان با ارایه خدمات به لحاظ افزایش ارتقای کیفی خدمات، امینت اطلاعات و امنیت نرم افزارها در تلاش جدی هستند.

آذری جهرمی در باره محدودیت های احتمالی برای پیام رسان های خارجی نیز گفت: هنوز هیچ ابلاغی دراین زمینه به این وزارتخانه نشده و ما منتظر تصمیم گیری ها در این مورد هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در باره اهداف سفر یک روزه خود به اردبیل نیز گفت: برای ارایه گزارشی به مردم از خدمات دولت و نیز بررسی مسایل و مشکلات در این حوزه به این استان سفرکرده است.

وی بیان کرد: در این سفر موضوع اشتغال در حوزه فضای مجازی و فناوری اطلاعات و طرح بزرگ اجرایی در کشت و صنعت مغان بعنوان الگوی کشوری بررسی شده و چندین طرح ارتباطی نیز افتتاح خواهد شد.

جوانترین وزیر دولت دوازدهم همچنین گفت: جوانان این استان برای شرکت در مراسم روزجوان از من دعوت کرده بودند و من هم به دعوت آنها با افتخار پاسخ مثبت داده و به اردبیل سفر کرده ام.

جهرمی در اولین برنامه خود پس از ورود به اردبیل در مزار شهدا حضور یافته و به مقام شامخ آنها ادای احترام کرد.

شرکت در جلسه شورای اداری استان، افتتاح همزمان پروژه های ICT ، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، ‌بازدید از طرح مجتمع ict اردبیل و حضور و سخنرانی در همایش جشن جوان برنامه های سفر یک روزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این استان می باشد.

نظرات بینندگان