arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

ادعای حق شناس: شنیده‌ام مومیایی کشف شده در شهرری را برده‌اند و دفن کرده‌اند

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهرتهران با تاکید بر لزوم پاسخگویی مسئولین درباره جسد مکشوفه در حرم عبدالعظیم گفت: خبر غیر موثقی شنیده‌ام که این جسد را برده‌اند ودفن کرده‌اند البته در این خصوص مطمئن نیستم لذا صبر می کنم که هم مقامات آستان حرم و هم مسئولین میراث فرهنگی و قضایی و انتظامی که در حقیقت چهار دستگاهی هستند که دراین مورد باید صریحا اظهار نظر کنند اطلاعات دقیقی دراختیار مردم و رسانه‌ها قرار دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهرتهران با تاکید بر لزوم پاسخگویی مسئولین درباره جسد مکشوفه در حرم عبدالعظیم گفت: شورای اسلامی شهر تهران گزارش لازم را از کمیته میراث فرهنگی دریافت خواهد کرد و اگر لازم شد پیگیری‌های دقیق را انجام خواهد داد.

محمد جواد حق شناس در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح سرنوشت جسد مومیایی کشف شده در حرم حضرت عبد العظم حسنی گفت: ما منتظریم اطلاعات دقیق‌تری در خصوص این پیکر که اخیر اظهار شده در شهر ری و حرم حضرت عبدالظیم پیدا شده دریافت کنیم.

وی افزود: متاسفانه هیچ اطلاعی رسمی و دقیقی نه توسط آستان حرم عبد العظیم در اختیار ما و مردم قرار گرفته و نه توسط مقامات قضایی و مسئولین مرتبط در این حوزه اطلاعاتی داده شده است. بی تردید اگر جسدی کشف شود در صورتی که مربوط به زمان متاخر باشد انتظار می رود که نیروی انتظامی و مقامات قضایی ورود پیدا کنند و از طریق سازمان پزشکی قانونی کالبد شکافی و بررسی‌های لازم انجام شود و نتیجه آن به اطلاع مردم برسد تا روشن شود موضوع چه بوده است.

حق شناس ادامه داد: با توجه به اینکه این موضوع در حوزه حرم عبدالعظیم حسنی قرار دارد و در این محل اجساد معمولا مومیایی نمی شود نشان می دهد این پدیده پدیده‌ای غریبه است و با اجسادی که در طول هزارسال اخیر و حتی پیش از آن در کنار حرم عبدالعظیم دفن شده است متفاوت است.

وی تاکید کرد: با توجه به جایگاه و قدمتی که حرم حضرت عبدالعظیم حسنی دارد و آنچه که از تصویر بر می آید نشان داده می شود که جسد مومیایی شده متاخر است و مشخص می شود که این جسد مربوط به دوره پس از انقلاب نیست و احتمالا به دوره پهلوی و یا قاجار برمی گردد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم ورود میراث فرهنگی به این موضوع گفت: به نظر من جامعه به شدت منتظر است که در این خصوص اطلاعات دقیق و روشنی دریافت کند. دلیلی ندارد که اگر فرضا ثابت شود این جسد متعلق به رضا شاه است نخواهیم که به جامعه توضیح دهیم.

وی افزود: خبر غیر موثقی شنیده‌ام که این جسد را برده‌اند ودفن کرده‌اند البته در این خصوص مطمئن نیستم لذا صبر می کنم که هم مقامات آستان حرم و هم مسئولین میراث فرهنگی و قضایی و انتظامی که در حقیقت چهار دستگاهی هستند که دراین مورد باید صریحا اظهار نظر کنند اطلاعات دقیقی دراختیار مردم و رسانه‌ها قرار دهند.

حق شناس ادامه داد: معمولا نوع نگاه برخی بر پوشاندن برخی خبرها است و متاسفانه مردم را خیلی محرم نمی دانند. لذا دراین جا باید به صورت مشترک عمل شود و رسانه‌ها ضمن پیگیری این موضوع به عنوان مسئله‌ای که برای مخاطبانشان جذاب است و دنبال می کنند مسئولین مربوطه نیز پاسخگو باشند. بی تردید تا جایی که به مجموعه شورا مربوط می‌شود باید بحث و بررسی انجام شود و گزارش لازم را از کمیته میراث فرهنگی دریافت کنیم و قطعا اگر لازم باشد پیگیری‌ این موضوع را انجام خواهیم داد.

نظرات بینندگان