arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۳۰۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

گزینه بدنام ترامپ برای وزارت کهنه سربازان انصراف داد

گزینه رئیس جمهوری آمریکا برای تصدی وزارت امور کهنه سربازان این کشور به دلیل اتهام هایی مبنی بر مصرف الکل در محل کار از نامزدی برای این پست انصراف داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

گزینه رئیس جمهوری آمریکا برای تصدی وزارت امور کهنه سربازان این کشور به دلیل اتهام هایی مبنی بر مصرف الکل در محل کار از نامزدی برای این پست انصراف داد.

به نقل از تارنمای خبری هیل، «رونی جکسون» پزشک کاخ سفید که از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای تصدی وزارت امور کهنه سربازان انتخاب شده، از نامزدی برای این پست انصراف داد.

جکسون متهم شده بود که در کاخ سفید فضای کاری خصومت آمیزی ایجاد کرده و به شکلی افراطی در محل کار الکل می نوشد. وی همچنین متهم به توزیع غیرمجاز دارو شده بود.

قرار بود روز سه شنبه جکسون در کمیته امور کهنه سربازان مجلس سنای آمریکا حاضر شده و پیش از رای گیری این کمیته برای صلاحیت وی، به پرسش های سناتورها پاسخ دهد.

اما این کمیته اعلام کرد که برای تحقیق پیرامون اتهام های جدی علیه جکسون، جلسه استماع او به وقت نامعلومی موکول می شود.

این اتهام ها در حالی علیه این پزشک کاخ سفید مطرح می شود که جکسون در زمان باراک اوباما و هم جرج دبلیو بوش رئیسان جمهوری پیشین آمریکا در همین سمت بوده است.

یکی از اتهام های جکسون این است که با نوشتن نسخه ای برای خود، مقدار قابل توجهی داروهای مخدر به یکی از افسران نظامی کاخ سفید داده است.

انصراف گزینه ترامپ در حالی است که کاخ سفید در میانه اتهام ها از او حمایت کرده بود اما ترامپ انصراف یا ادامه کار را به عهده خود او دانسته بود.

ترامپ ماه گذشته «دیوید شولکین» وزیر امور کهنه سربازان خود را برکنار و دکترش جکسون را به عنوان جانشین وی معرفی کرد.

شولکین نیز اتهام سوء استفاده از اموال دولتی را در فهرست اتهام های خود داشت. وی در جریان سفری که به لندن و دانمارک داشت، به طور غیرقانونی بلیت های تورنمنت تنیس ویمبلدون دریافت کرده بود.
همچنین رئیس دفتر او تلاش کرده بود تا هزینه سفر همسر شولکین را از بودجه دولتی پرداخت کند.

تا کنون شولکین وزیر امور کهنه سربازان، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه، جیمز کومی رئیس اف.بی.آی، استیو بنون استراتژیست ارشد ترامپ، مایکل فلین و هربرت مک مستر دو مشاور امنیت ملی از جمله افرادی هستند که رئیس جمهوری آمریکا آنها را برکنار کرده است.

بسیاری از افراد دیگر همچون کری کوهن مشاور اقتصادی و «هوپ هیکس» مدیر ارتباطات کاخ سفید نیز جزو فهرست طولانی افرادی هستند که استعفا داده اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان