arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

پارلمان ارمنستان اول مه نخست وزیر جدید را انتخاب می‌کند

روابط عمومی پارلمان ارمنستان اعلام کرد: طی چند روز آینده جلسه‌ای را برای رای‌گیری در خصوص نخست وزیر جدید این کشور برگزار خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

روابط عمومی پارلمان ارمنستان اعلام کرد: طی چند روز آینده جلسه‌ای را برای رای‌گیری در خصوص نخست وزیر جدید این کشور برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آرا بابلایا، رئیس پارلمان ارمنستان امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: این رای‌گیری در تاریخ اول مه (۱۱ اردیبهشت‌ماه) برگزار خواهد شد. در همین حال نیکول پاشینیان رهبر اپوزیسیون ارمنستان امروز مذاکراتی را با احزاب پارلمانی برگزار کرد تا حمایت آنها از نامزدی خود برای پست نخست وزیر جدید این کشور را جلب کند.

پاشینیان امروز گفت: با رهبر دومین حزب بزرگ پارلمان دیدار کردم تا حمایت او را به دست آورم.

این در حالی است که حزب جمهوری خواه به رهبری سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری سابق ارمنستان و رهبر حزب حاکم از اکثریت در پارلمان این کشور برخوردار است.

دهها هزار نفر از طرفداران اپوزیسیون ارمنستان روز چهارشنبه به خیابان‌های ایروان پایتخت این کشور آمده و خواستار نخست وزیر شدن پاشینیان شدند. پاشینیان نیز به نشانه حمایت مردمی از اپوزیسیون خواستار برگزاری اعتراضات بزرگ دیگر در ایروان شد.

وی گفت: تا زمانی که مقامات به حرف ما گوش دهند اعتراضات در سراسر ارمنستان برگزار خواهد شد. این در حالی است که کرملین با دقت تحولات اخیر در ارمنستان را تحت نظر دارد، اما از نشان دادن واکنش به این تحولات امتناع کرده و تاکید دارد که راهپیمایی‌ها یک موضوع داخلی برای ارمنستان محسوب می‌شوند.

کرملین امروز اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با آرمن سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان در خصوص این بحران مذاکره کرده است. روز چهارشنبه نیز سفیر روسیه در ایروان با پاشینیان دیدار کرده بود.

نظرات بینندگان