arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

نماينده بانه: وزير كشور را استيضاح مي‌كنيم

نماينده مردم بانه و سقز در مجلس شوراي اسلامي با انتشار فايل صوتي در كانال‌هاي تلگرام محلي به مردم قول داد كه يا دولت بايد مرزها را باز كند و يا وزير كشورش را استيضاح خواهيم كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماينده بانه: وزير كشور را استيضاح مي‌كنيم/شهروندان تا باز نشدن مرز به اعتصاب ادامه مي‌دهند

نماينده مردم بانه و سقز در مجلس شوراي اسلامي با انتشار فايل صوتي در كانال‌هاي تلگرام محلي به مردم قول داد كه يا دولت بايد مرزها را باز كند و يا وزير كشورش را استيضاح خواهيم كرد.

محسن بيگلري، نماينده مردم سقز و بانه در صداي ضبط شده‌اي كه به زبان كردي بين مردم مرزنشين در حال دست به دست شده است مي‌گويد: «مصوبه‌اي كه هيات دولت در سال گذشته به تصويب رساند و باعث بسته شدن مرزها شده است نادرست و نا بخردانه بود كه باعث شد فعاليت مردمي كه تقريبا درآمدشان از روابط مرزي است متوقف شود. و با توجه به اين موضوع ده‌ها پاساژ و مغازه براي فروش محصولات جزئي كه از طريق مرز وارد مي‌شود، داير كردند كه اكنون تعطيل است.»

وي افزود: «شهرهاي بانه و مريوان و سقز و ... هم به همين طريق امرا معاش مي‌كنند. در انتخابات رياست جمهوري اكثريت مردم منطقه به حسن روحاني راي داده‌اند تا مشكل اشتغال آنها را برطرف كند ولي حالا به بن‌بست خورده‌اند. با اين مصوبه غلط آسيب جدي به مرزنشينان وارد شده است. اگر چه در ايام عيد اين مرزها موقتا بازگشايي شده بود ولي عدم تداوم آن باعث شد تا قطره‌‌اي از بارهايي كه براي فروش، قرار بود به ايران بيايد وارد شود كه كفاف زندگي مرزنشينان را نمي‌دهد.»

نماينده بانه گفت: «من به عنوان نماينده شما تذكرات و نطق‌هايي در اين مورد در مجلس داشتم و در ادامه نامه‌اي كه براي ‌استيضاح وزير كشور تهيه كرده‌ام كه به امضا نمايندگان مجلس رسيد و چندين نشست با معاون رياست جمهور، وزير كشور، معاونان وزير كشور و ... داشتم و در ادامه تلاش مي‌كنم مشكل را برطرف كنم.»

او خاطرنشان مي‌كند: «با وزير اقتصاد و معاونانش و وزير صنعت، معدن و تجارت به همراه معاونانش جلسه‌هايي را برگزار كردم و مشكلات مردم را با آنها مطرح كردم و با توجه به آخرين پيگيري‌ها قرار شد كه نمايندگاني از وزارت كشور و وزارت صنعت و نماينده گمرك براي مشكلات بازارچه‌هاي مرزي به مريوان و سقز سفر كنند و ما تلاش مي‌كنيم كه بازارچه‌ها باز شوند و وضعيت به حالت قبل بازگردد. همچنين در تذكري كه هفته گذشته به رييس‌جمهور دادم گفتم مردم ما هيچ شغل جانشيني ندارند و مرز برايشان حياتي است و اين مصوبه غيركارشناسي است، اگر چه قرار بود به مشكلات كولبران توجه كند و اجرايي شود ولي نتوانسته اين كار انجام دهد. من همه تلاش خود را انجام مي‌دهم كه اين مصوبه را لغو و يا در آن اصلاحاتي را انجام دهم. به نحوي كه به نفع مردم منطقه باشد.»

منبع: شهردار انلاين

 

نظرات بینندگان