arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷

تصادف خودروی خودران «تسلا ایکس» در فلوریدا / اتوموبیل به یک باشگاه بدنسازی برخورد کرد / راننده مدعی استفاده از سیستم خودران است

یک خودروی تسلا مدل ایکس به یک ورزشگاه بدنسازی برخورد کرد. راننده این تصادف مدعی است در حال استفاده از سیستم خودران بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک خودروی تسلا مدل ایکس به یک ورزشگاه بدنسازی برخورد کرد. راننده این تصادف مدعی است در حال استفاده از سیستم خودران بوده است.

به گزارش سرویس آتی تی انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، تصادف مذکور را می توان آخرین ضلع بدشانسی های تسلا در حوزه خودروهای خودران دانست.
این خودرو در حین حرکت در یکی از خیابان های فلوریدا، به یک سالن ورزشی تناسب اندام برخرد کرده و خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشته است. 

بر اساس تصاویری که از دوربین های ی امنیتی برداشت شده است این حادثه به شکل ناگهانی و بر اساس انحراف لحظه ای مسیر خودرو رخ داده است.

پس از آن که تسلا در ماه مارس در بزرگراهی در  کالیفرنیا یک تصادف مرگبار را با حالت نیمه خودران تسلا ایکس تجربه کرد، اکنون نوبت به حادثه ای دیگر رسیده که گرچه مرگبار نبود، اما به لحاظ اعتبار برای تسلا خدشه آور است.. 

راننده  به پلیس گفته که او به موقع متوجه خطر شده بود، اما علیرغم این که پدال ترمز را فشار می داد،خودرو در حالت خودران تصادف کرده است..

محققان در حال بررسی صحت سخنان راننده هستند و سعی دارند بفهمند آیا واقعا سیستم خودران عامل اصلی تصادف است یا خیر.

تسلا در بیانیه ای اظهار داشت که این شرکت ایمنی مشتریان خود را "بسیار جدی" می گیرد و افزود که از تصادف اخیر متاسف است.

این شرکت افزود: "ما در هر حادثه ای که در آن یک راننده خودرو خودران مدعی نقص سیستم خودران شود، تمامی موارد ایمنی و طراحی را بررسی مجدد می کنیم تا بتوانیم مطمئن باشیم ایراد کار از کجاست."

"تصادفات مربوط به« سوء استفاده از پدال »که در آن یک راننده به اشتباه پدال شتاب دهنده را فشار می دهد، در همه انواع وسایل نقلیه، نه تنها تسلا رخ می دهد. پدال های شتاب دهنده در وسایل نقلیه تسلا دارای دو سنسور هستند و تسلا حدس می زند راننده مذکور نیز همین اشتباه را مرتکب شده و به جای ترمز کردن پدال شتاب را فشار می داده است.



نظرات بینندگان