arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷

ربات ویژه «شبکه های اجتماعی» سالمندان به بازار آمد / اجرای فرمان های صوتی / یادآوری زمان مراجعه به پزشک و مصرف دارو

 ربات ویژه شبکه های اجتماعی موسوم به «ElliQ»، رباتی است که طراحی شده تا افراد سالخورده را از احساس تنهایی حفظ کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ربات ویژه شبکه های اجتماعی موسوم «ElliQ»،رباتی است که طراحی شده تا افراد سالخورده را از احساس تنهایی حفظ کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از مجله آی ان سی ،بسیاری از سالمندان یا روابط خوبی با دنیای تکنولوژی و شبکه های اجتماعی ندارند و یا حتی از این تکنولوژی ها و شبکه های اجتماعی هراس دارند. بنابراین شاید یکی از سخت ترین کارها برای این افراد،آشتی دادنشان با فضای مجازی یا شبکه های اجتماعی است.

ربات هوشمند«ElliQ»به سالمندان کمک می کند تا نه تنها با شبکه های مجازی و اجتماعی آشنا شوند،بلکه از جدیدترین خبرهای روز جها نیز به سرعت مطلع شوند.

پژوهش های جدید نشان می دهند، نیمی از بزرگسالانی که بیش از 65 سال سن دارند، بیش از حد تنها هستند، و بیش از یک سوم آنها می گویند فقط یک نفر دیگر را در طول هفته می بینند. 

ایده پشت ElliQ، دقیقا برای رفع همین مشکلات است. درواقع این، یک "ربات اجتماعی" است که قصد دارد کاربران را با زندگی اجتماعی آشتی دهد. ElliQ در پاسخ به دستورات صوتی برای کاربران ایمیل هایشان را می خواند، عکس ها و تصاویر را به ترتیب نمایش می دهد و حتی مواردی مانند قرار ملاقات پزشکان و زمان مصرف دارو را یادآوری می کند.حتی به صورت خودجوش به  سالمندان پیشنهاد می دهد که فعالیت هایی مانند راه رفتن و یا بازی را انجام دهند تا از انزوا خارج شوند.

اگرچه ElliQ  مانند یک ربات است اما شبیه به یک سخنران هوشمند طراحی شده، ممثل آمازون اکو و یا حتی دستیار صوتی الکسا. این روبات از  دو قسمت تشکیل شده که به راحتی حرکت می کنند. 

ربات ElliQ با الگوریتم های هوش مصنوعی مبتنی است و در نتیجه در حیطه پاسخ های کلامی فوق العاده قوی عمل می کند.شرکت طراح این ربات امیدوار است فروش عمده خود را از سال جاری آغاز کند.

نظرات بینندگان