arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

مدیرعامل تسلا در آستانه اخراج قرار گرفت / آیا 14 سال حکمرانی و بلندپروازی ایلان ماسک به پایان می رسد؟ / جلسه رای گیری ماه آینده برگزار می شود

سهامداران شرکت تسلا در مورد جایگزین کردن ایلان ماسک با یک رئیس هیئت مدیره دیگر رای گیری خواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سهامداران شرکت تسلا در مورد جایگزین کردن ایلان ماسک با یک رئیس هیئت مدیره دیگر رای گیری خواهند کرد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت،هیئت مدیره و سهامداران تسلا در خصوص حضور یا عدم حضور ایلان ماسک در راس قدرت رای گیری خواهند کرد.

اگر رای هیئت مدیره بر علیه ایلان ماسک باشد او تا پایان سال توسط سهامداران از قدرت کنار گذاشته شده و با مدیری جدید جایگزین می شود. این جلسه رای گیری در ماه ژوئن برگزار خواهد شد.

ایلان ماسک از سال 2004 رئیس هیئت مدیره تسلا بوده ، اما اگر نتایج ارا بر علیه او باشد احتمالا باید شاهد خروج وی از مسند قدرت پس از گذشت 14 سال باشیم. 

در ماه ژوئن، سهامداران تسلا برای تغییر سیاست های شرکت در رابطه با موقعیت رئیس رأی خواهند داد، مخصوصا اینکه آیا این شرکت  می تواند مدیران مستقل را به ریاست خود برگزیند و یا مدیران باید  حتما از اعضای تسلا باشند.
 این پیشنهاد نخستین بار از سوی ژانگ ژائو، یکی از سهامداران کالیفرنیایی تسلا مطرح شد که معتقد بود، لزومی ندارد سیاست های تسلا حتما از سوی یکی از مدیران هیئت مدیره تعیین شود و می توان با حذفف ایلان ماسک یک مدیر از خارج شرکت را استخدام کرد.

اما همه هیئت مدیره تسلا، با این ایده همراه نیست. هیئت مدیره در بیانیه ای اعلام کرد: "هیئت مدیره معتقد است که موفقیت شرکت تا به امروز امکان پذیر نبود،مگر با حضور ماسک، اما ماسک در برخی از ایده های خود تجارت های کلی شرکت را به خطر انداخته است. به رغم فرصت های قابل توجه برای رشد و اجرای دقیق این برنامه ها هیئت مدیره معتقد است که این شرکت هنوز هم به بهترین وجه توسط آقای ماسک به عنوان رئیس اداره می شود."

بر اساس این بیانیه به نظر می رسد نظر کلی هیئت مدیره  این است که مدیر ارشد تسلا باید ترکیبی از  نقش مدیر عامل و رهبری را ایفا کند. اما این ایده که آیا ایلان ماسک در شرکت ماندنی است یا رفتنی تا روز رای گیری مشخص نیست. 

 

نظرات بینندگان