arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۱ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

بیل گیتس هشدار داد: خطر حملات بیولوژیکی بیشتر از هر زمان دیگر / مرگ 30 میلیون نفر طی 6 ماه

بیل گیتس هشدار داد که حملات بیولوژیکی می توانند در عرض مدتی کوتاه تا  30 میلیون نفر را به سمت مرگ سوق دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیل گیتس هشدار داد که حملات بیولوژیکی می توانند در عرض مدتی کوتاه تا  30 میلیون نفر را به سمت مرگ سوق دهند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گیزمودو، بیل گیتس معتقد است خطر یک اپیدمی جدید آنفولانزای خوکی در اطراف زندگی افراد جامعه در حرکت است. این میلیاردر طرفدار حقوق بشر روز گذشته  هشدار داد که "خطر رشد ویروس های خطرناک و مرگبار به طور فزاینده ای بشر را تهدید می کند."

بیل گیتس در جریان سخنرانی در انجمن پزشکی ماساچوست گفت حمله های فناورانه بیولوژیک می  تواند نوعی از آنفولانزا را  شیوع دهد که تنها در عرض 6 ماه  33 میلیون نفر در سراسر جهان را مبتلا کند.

گیتس ضمن کنایه به برخی سیاست های دولت ترامپ گفت: جهان و به ویژه ایالات متحده در معرض برخی از خطرات زیست محیطی قرار دارد.بیل گیتس با کمک شبیه سازی  مدل شیوع بیماری های مسری نشان داد که برخی برنامه های خطرناک نرم افزاری می توانند زمینه را برای انتقال سریع بیماری ها فراهم کنند.

بیل گیتس تاکید کرد بیماری های خطرناک مهندسی شده، مانند یک حمله بیوتروریسم عمل می کنند. بیماری هایی که می توانند توسط گروه های تروریستی تهیه شوند تا  به عنوان تهدیداتی جدی عمل می کند.

گیتس پیش از این و در سال 2016 نیز هشدار داده بود که : «اپیدمی بعدی بیماری ها  ممکن است بر روی صفحه نمایش یک کامپیوتر و در راستای رسیدن به یک هدف تروریستی مورد استفاده قرار گیرد.»

به نظر می رسد بیل گیتس در تلاش است با برخی از اعضای ارشد کابینه ترامپ مثل بولتون برای  کنترل چنین حملاتی جلساتی برقرار کند. 

 گیتس در جریان این سخنرانی گفت: گفت:مایلم با شورای امنیت ملی در این خصوص صحبت کنم تا به این موضوع بپردازم .تا جایی که من متوجه شده ام در این زمینه فعالیت های خاصی انجام نشده است.

گیتس در جریان این سخنرانی گفت: "کنگره و کاخ سفید گام هایی برای تخصیص بودجه هایی در این حوزه برداشته اند.این می تواند اولین گام مهم باشد."

 

نظرات بینندگان