arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

تلگرام پس از چند ساعت اختلال، وصل شد / هکرهای پوتین پشت پرده اختلال این پیام‌رسان بودند؟

پیام‌رسان تلگرام که امروز به دنبال اختلالات رخ داده، قابل دسترس نبود، عصر امروز وصل و قابل دسترس شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تلگرام از دسترس خارج شد / اختلال، بین‌المللی است

از بامداد یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ پیام ریان تلگرام دچار اختلال فنی شده است.

به گزارش خبرآنلاین، این اختلال در اغلب نقاط دنیا از جمله قاره اروپا، آسیا و امریکا دیده می‌شود و بنابراین شایعه فیلترشدن این نرم افزار صحت ندارد.

نقشه زیر نشان دهنده نقاطی است که تلگرام از دسترس خارج شده است.

تلگرام از دسترس خارج شد / اختلال، بین‌المللی است

تلگرام از دسترس خارج شد / اختلال، بین‌المللی است

 

 

علت اختلال امروز تلگرام ؛ مشکل سرورها

پاول دوروف ، مدیرعامل تلگرام علت اختلال در این پیام رسان را مشکل گرمای بیش از حد در یکی از سرورهای تلگرام اعلام کرد.

پاول دوروف – موسس و مدیر عامل تلگرام – ساعاتی پیش با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت که اختلال بوجود آمده در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام به دلیل مشکل گرمای بیش از اندازه یکی از سرورهای تلگرام است که ممکن است اتصال به این پیام رسان را برای تعداد زیادی از کاربران در منطقه اروپا و برخی کشورهای دیگر برای ساعات آینده مختل کند.

وی ضمن عذرخواهی در ادامه تاکید کرده است که متخصصان تلگرام به سرعت در حال بررسی و برطرف کردن مشکل مذکور هستند و اتصال کاربران تلگرامی ظرف چند ساعت آینده ممکن خواهد شد.

بسیاری از کاربران ایرانی از ساعاتی قبل در صفحات مجازی خود از عدم اتصال به این پیام رسان خبر داده بودند اما حالا با انتشار این توییت از سوی تلگرام، احتمال فیلترینگ آن در کشور رد می شود.

بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده، پیام رسان تلگرام بالغ بر ۲۰۰ میلیون کاربر در جهان را داراست که از این میزان، ۴۰ میلیون کاربر ایرانی در آن عضویت دارند.

تلگرام پس از چند ساعت اختلال، وصل شد

پیام‌رسان تلگرام که امروز به دنبال اختلالات رخ داده، قابل دسترس نبود، عصر امروز وصل و قابل دسترس شد.

به گزارش «انتخاب»، از صبح امروز تلگرام به دنبال اختلال بوجود آمده که دلیل آن مشکل گرمای بیش از اندازه یکی از سرورهای تلگرام اعلام شد، در دسترس کاربران نبود. اکنون این سرویس وصل شده و قابل استفاده است.

پاول دوروف، مدیر این پیام‌رسان امروز در توییتی اعلام کرد که بسیاری از کاربران اروپایی، کشورهای خاورمیانه، شمال آفریقا و روسیه با اختلال و عدم اتصال به تلگرام مواجهند.

اما ظاهرا اکنون مشکل برق سرورهای منطقه اروپای این پیام رسان حل شده است.

هکرهای پوتین پشت پرده اختلال در تلگرام؟

پیشتر گزارش شد ه بود برخی کاربران پس از ساعت‌ها اختلال به تلگرام وصل شده، اما قادر به ارسال پیام نیستند.

هنگام ارسال پیام در نسخه موبایل با پیام Too Many Requests روبرو می‌شویم که این پیام از سرور به معنای ترافیک غیرعادی و بیش‌ازحد است.

معمولاً این نوع ترافیک غیرعادی با حملات موسوم به DDOS روی سرور رخ می‌دهد و اگر اظهارنظر رسمی دوروف در مورد overheating سرور آمستردام را قبول کنیم، ارسال بیش‌ازحد ری‌کواِست به سرورها باعث شده تا سی پی یو کلاسترها در بیراهه درگیر شده و داغ کنند.

بر این اساس ممکن است گیت هاب و سایر سرورهای هندل کننده نرم‌افزار با یک حمله تعریف‌شده از طریق بات‌های خودکار روبرو شده باشند که این قطعی پس از تهدیدهای کرملین و فیلترکردن تلگرام توسط رگلاتور روس، می‌تواند معنای حمله را تداعی کند.

هرچند مقامات روس دوروف را تهدید کرده‌اند، اما بستن 20 میلیون آی پی آدرس و اختلال نیمی از ترافیک اینترنت در روسیه باعث نشده است تا کاربران دست از تلگرام بردارند و طبق آمار، تنها 3 درصد از کاربران تلگرام در روسیه پس از فیلترشدن پیام‌رسان، دسترسی‌شان قطع ‌شده است.

نظرات بینندگان