arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

۴ جایزه جشنواره فیلم‌های شرقی ژنو برای سینمای ایران

در جشنواره فیلم‌های شرقی ژنو فیلم «شماره ۱۷ سهیلا» به کارگردانی محمود غفاری که به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی حضور داشت، جایزه طلایی بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کرد و «رویاهای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی نیز برنده جایزه بهترین اثر مستند جشنواره نام گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سینمای ایران موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بلند، بهترین مستند و دو جایزه دیگر از جشنواره فیلم‌های شرقی ژنو در کشور سوئیس شد.

به گزارش ایسنا، در این رویداد سینمایی فیلم «شماره ۱۷ سهیلا» به کارگردانی محمود غفاری که به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی حضور داشت، جایزه طلایی بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کرد و «رویاهای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی نیز برنده جایزه بهترین اثر مستند جشنواره نام گرفت.

«شماره ١٧ سهیلا» در بخش اصلی با شش فیلم دیگر از کشورهای فرانسه، لبنان، مراکش، مصر و تونس برای کسب جایزه اصلی رقابت داشت.

همچنین فیلم «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده جایزه نقره‌ای بهترین فیلم بلند جشنواره را به خود اختصاص داد و جایزه دوم بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیلم‌های شرقی ژنو نیز به «نگاه» ساخته فرنوش صمدی رسید.

جشنواره فیلم‌های شرقی ژنو با موضوع امید و با هدف بررسی موضوعات و مسائل زنان در جامعه و تلاش آنها برای زندگی بهتر در جوامع خود و نیز اعتباربخشی به جایگاه زن در سینما از نگاه کارگردانان خلاق، امسال از ٢١ تا ٢٩ آوریل (یکم تا نهم اردیبهشت ماه) در شهر ژنو سوئیس برگزار شد.

نظرات بینندگان