arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

تلاش روسیه برای حذف تلگرام جواب داد؟ /شهروندان روسیه نگرانی های جدی تر دارند /بومی شدن اینترنت گزینه احتمالی بعدی است

تلاش های روسیه برای جلوگیری از قدرت تلگرام طی ماه جاری در شرایطی انجام شد که هنوز هم عده زیادی از کاربران روسی به فیلتر تلگرام معترض هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تلاش های روسیه برای جلوگیری از قدرت تلگرام طی ماه جاری در شرایطی انجام شد که هنوز هم عده زیادی از کاربران روسی به فیلتر تلگرام معترض هستند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب  به نقل از دیجیتال ترندز، اوایل ماه جاری یک دادگاه روسیه اقدام به تنظیم  مجوزی  برای جلوگیری از دسترسی کاربران به تلگرام کرد.برنامه ای محبوب که نه تنها توسط بالغ بر 13 میلیون کاربر روسی بلکه توسط مقامات کرملین نیز مورد استفاده قرار می گرفت.

هم زمان با تلاش های  مقامات دولتی برای به زیر کشیدن و حذف این پیام رسان، تلگرام نیز با تغییر آدرس IP های مکرر، اقدام به  تشویق کاربران برای استفاده از شبکه پیام رسان خود می کرد .

اما با تغییر آی پی ها ، کل سیستم های ابری آمازون و گوگل نیز تحت تاثیر قرار گرفته و متضرر شدند. درنهایت می توان کل اینترنت روسیه را در معرض هرج و مرج تلقی کرد. 

هم اکنون وایبر تنها سرویس پیام رسان است که مورد  تایید کرملین، موزه ها، نمایندگی های خودرو و مدارس است.

تانیا لاکوت، متخصص رسانه های دیجیتال روسیه، در مصاحبه ای با «سلت»توضیح داد که نارضایتی های جمعی کم نیستند. وی گفت : " شکایات بسیاری علیه روسکومادزور{سازمان نظارت بر ارتباطات و فناوری های مبتنی بر رسانه های اجتماعی } وجود دارد؛ زیرا این سازمان بسیاری از محدودیت ها را سلیقه ای انجام می دهد .مردم  روسیه،  از قدرت روسکومادزور نمی ترسند بلکه از ناتوانی خود در برابر اجبار می هراسند. "

تلگرام به علت رمزگذاری های پیشرفته خود توسط مردم به شدت محبوب شد. به ویژه وقتی  در برابر قانون روسیه ایستادگی کرد. این قانون در سال 2016 به تصویب رسید و بر اساس آن همه  پیام رسان ها ملزم به ایجاد دسترسی برای  سرویس فدرال امنیت روسیه (FSB) بودند.

ماریا آلوخینا، سرپرست تظاهرکنندگان علیه فیلترینگ که با هواپیمای کاغذی، (نشان تجاری شرکت تلگرام ) یک شکایت رسمی را انجام داد می گوید: این کشور قبلا نیز  تلاش کرده است تا تمام شرکتهای ارتباط اینترنتی را ملزم کند تا اطلاعات خود را در سرورهای روسی ذخیره کنند و حتی پیشنهاد کرد که روسیه از سایر نقاط جهان جدا شود و اینترنت بومی خود را ایجاد کند.

بعضی از کارشناسان از این می ترسند که این امر می تواند یک اقدام تند  برای جلوگیری از فعالیت شرکت های بزرگ باشد.یک کارشناس اطلاعات روسیه، در این خصوص توییت کرد: "کرملین با خیال راحت می تواند فیس بوک یا توییتر را مسدود کند.اما هیچ هزینه  سیاسی نمی تواند بالاتر از این باشد. "

 

نظرات بینندگان