arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

«ساجد جاوید» وزیر انگلیس شد

به دنبال استعفای امبر رود در پی رسوایی اخراج پناهجویان، یک سیاستمدار محافظه کار انگلیسی به نام ساجد جاوید به عنوان گزینه اصلی دولت برای جانشینی امبر رود و انتصاب به عنوان وزیر کشور جدید معرفی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نخست وزیر انگلیس ساجد جاوید را به عنوان وزیر کشور جدید معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به دنبال استعفای امبر رود در پی رسوایی اخراج پناهجویان، یک سیاستمدار محافظه کار انگلیسی به نام ساجد جاوید به عنوان گزینه اصلی دولت برای جانشینی امبر رود و انتصاب به عنوان وزیر کشور جدید معرفی شده است.

دفتر ترزا می، نخست وزیر انگلیس امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، ساجد جاوید که پیشتر پست "وزیر جوامع" در این کشور به عهده داشت به عنوان وزیر کشور جدید معرفی می‌شود.

این در حالی است که وزیر کشور قبلی یعنی امبر رود در بیانیه‌ای با اذعان به اینکه در ارتباط با یک مناقشه مربوط به تشدید استرداد مهاجران از انگلیس اقدام به "گمراه کردن سهوی" قانونگذاران درخصوص اهداف برنامه های استرداد کرده، از سمتش استعفا داد.

استعفای امبر رود یک شکست بزرگ برای ترزا می محسوب می‌شود. می تا روز جمعه گفته بود به امبر رود اعتماد کامل دارد.

در عین حال وی با یک انتخابات شوراهای محلی در انگلیس که قرار است چند روز دیگر برگزار شود روبرو است.

ساجد جاوید فرزند یک راننده اتوبوس پاکستانی است که در دهه ۶۰ میلادی به انگلستان مهاجرت کرده است. وی پیش از این نماینده حزب محافظه کار در پارلمان انگلیس بوده و چندین پست اقتصادی را در دولت این کشور به عهده داشته است.

نظرات بینندگان