arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

گمانه‌زنی‌هایی از معامله بن طلال با ولیعهد عربستان در قبال آزادی‌اش/ میلیاردر سعودی سهم خود را از هتل‌ها و مجتمع‌های تفریحی فروخت

طبق اعلام رسانه‌های مخالف سعودی، این خبر بیانگر تلاش بن طلال برای پایبندی به عهد خود با ولیعهد سعودی مبنی بر پرداخت دارایی‌هایی به ارزش ۱۳ میلیارد دلار است. زیرا گمانه زنی‌ها حاکی از این است که دلیل فروش مجموعه هتل‌ها به شرکت فرانسوی معامله ولید بن طلال با بن سلمان بر سر آزادی خود است.شرکت سهامی عربستان چندی پیش سهام خود را در هتل "فور سیزنز " بیروت به ۱۱۵ میلیون دلار فروخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

ولید بن طلال، میلیاردر عربستانی به تازگی توافق‌نامه‌ای برای فروش سهم خود از هتل‌ها و مجتمع‌های تفریحی"موفینبیک" امضا کرده است که اعلام این خبر از سوی شرکت تحت مالکیت وی گمانه زنی‌هایی را مبنی بر ارتباط این معامله با توافق وی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در مقابل آزادی‌اش از زندان به وجود آورد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، شرکت سهامی عربستان که مالکیت آن در اختیار شاهزاده ولید بن طلال است از امضای توافقنامه‌ای با شرکای خود برای فروش هتل‌ها و مجتمع های تفریحی "موفنبیک "به یکی از شرکت های "اکور هوتیلز" فرانسه خبر داد. اعلام این خبر سوالاتی را بر انگیخت که مهمترین آن ارتباط این معامله با توافقی بود که وی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و پسر عمویش در مقابل آزادی‌اش از زندان به آن دست یافتند.

طبق اعلام رسانه‌های مخالف سعودی، این خبر بیانگر تلاش بن طلال برای پایبندی به عهد خود با ولیعهد سعودی مبنی بر پرداخت دارایی‌هایی به ارزش ۱۳ میلیارد دلار است. زیرا گمانه زنی‌ها حاکی از این است که دلیل فروش مجموعه هتل‌ها به شرکت فرانسوی معامله ولید بن طلال با بن سلمان بر سر آزادی خود است.

شرکت سهامی عربستان چندی پیش سهام خود را در هتل "فور سیزنز " بیروت به ۱۱۵ میلیون دلار فروخت.

به نوشته روزنامه فاینشنال تایمز، بن طلال در مارس گذشته سهم خود در هتل "فورسیزنز" دمشق را به سامر فوز فروخت.اقدامات مربوط به فروش سهم بن طلال در هتل مذکور در مدت بازداشت وی کامل شد به این ترتیب که از نوامبر گذشته آغاز و ماه گذشته میلادی به پایان رسید.

مسئولان سعودی بن طلال، میلیاردر عربستانی را در ارتباط با پرونده مبارزه با فساد بعد از گذشت بیش از دو ماه از بازداشتش در تاریخ ۲۷ ژوئیه گذشته آزاد کردند.

نظرات بینندگان