arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

رئیس محیط زیست: ایران یکی از کشورهای پرخطر در بعد زیست‌محیطی است

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از مسائل اساسی در کشور مدیریت آب است که حل آن نیاز به عزم و همراهی همگانی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از مسائل اساسی در کشور مدیریت آب است که حل آن نیاز به عزم و همراهی همگانی دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از استانداری گلستان، عیسی کلانتری در شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: ایران یکی از کشورهای پرخطر در بعد زیست‌محیطی است که با مشکلاتی مانند کمبود منابع آب، ریزگردها، افزایش فرسایش خاک، پسماند و غیره مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه سدسازی معضل اصلی خشک شدن تالاب‌ها است، افزود: استراتژی ما در سازمان محیط زیست و در کشور حرکت بر مبنای توسعه پایدار است و اگر غیر از این باشد به ضرر مردم تمام خواهد شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که عدم توجه به اصول توسعه پایدار امروز کشور را با مشکلات زیادی روبرو کرده است، یاد آور شد: بخشی از مشکلات مربوط به مسائل زیست‌محیطی و تغییر اقلیم است اما بخش بزرگی از آن بر پایه تصمیماتی است که در گذشته اتخاذ شده است.

کلانتری با اشاره به اینکه صنایعی مانند پتروشیمی و فولاد باید در کنار دریا احداث شوند، تصریح کرد: از این پس هر طرحی در سازمان محیط‌زیست بیش از ۴۵ روز معطل مانده و پاسخ کارشناسانه دریافت نکند، استانداران مجاز به اجرای طرح‌ها بوده و با مسئولیت خود می‌توانند این طرح‌ها را اجرا کنند.

همچنین معاون سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه پارک ملی گلستان یکی از زیباترین اکوسیستم‌های جهان شناخته شده است، اظهار کرد: در دولت دوازدهم برای نجات پارک ملی، مصوب شد که این پارک مستقل اداره و برای آن دریف اعتباری جداگانه‌ای مشخص شود.

همچنین در این جلسه سعید نمکی، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد : پارک ملی گلستان یکی از نخستین مناطق حفاظت شده کشور در سال ۳۶ بوده که در سال ۴۲ به پارک ملی ارتقا یافته که تنوع زیستی آن سبب شده یکی از زیباترین اکوسیستم‌های جهان از آن نام برده شود.

وی به تنوع قومی در استان هم اشاره کرد و افزود: این تنوع قومی می‌تواند زمینه اجرای برنامه‌های پایلوت و جامعه‌محور را در استان فراهم کند.

نظرات بینندگان