arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

آیا فیسبوک مخفیانه ماهواره اینترنتی ایجاد می کند؟ / رقابت ایلان ماسک و مارک زاکربرگ در فضا جدی تر می شود

 یکی از سوال های مهم این روزها این است که آیا فیسبوک مخفیانه ماهواره اینترنتی ایجاد می کند؟ نشانه ها و شواهد حکایت از این دارند که احتمالا پاسخ مثبت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 یکی از سوال های مهم این روزها این است که آیا فیسبوک مخفیانه ماهواره اینترنتی ایجاد می کند؟ نشانه ها و شواهد حکایت از این دارند که احتمالا پاسخ مثبت است.
به نظر می رسد مارک زاکربرگ رقابتی جدی را با ایلان ماسک در خصوص پروژه های فضایی به راه انداخته است.
فیسبوک در تلاش  است تا قابلیت های خود را برای اتصالات فضایی افزایش دهد.بر همین اساس عده ای معتقدند فیسبوک مخفیانه در خصوص  سرویس پهنای باند ماهواره ای خود کار می کند.

این حرکت احتمالی تنها چند ماه پس از آن صورت می گیرد که اسپیس ایکس نخستین  ماهواره های خود را برای ایجاد یک صورت فلکی اینترنت راه اندازی کرده و امیدوار است به روزی  بیش از 11هزار واحد قدرت برسد.

این برنامه احتمالی برای راه اندازه ماهواره ای موسوم به «Athena » کار می کند. برنامه ای که برای آزمایش سیگنال های رادیویی با موج هایی با فرکانس بالا انجام می شود.این تکنولوژی برای ساخت نسل 5G با سرعت و ظرفیت بیشتر استفاده می شود.

این سرویس پهنای باند ماهواره ای با استفاده از چنین سیگنال های فرکانس بالایی می تواند قدرت فضایی ایلان ماسک را در اسپیس ایکس به چالش بکشد.

به نظر می رسد فیس بوک علاوه بر «Internet.org » که از ماهواره های ارتباطی بیشتر از حد معمول استفاده می کند، با استفاده از پهبادها  برای افزایش سرعت وای فای نیز کار می کند.

افزون بر این ها، این شرکت روی  پهنای باند ماهواره «AMOS-6 » کار می کند که دسترسی اینترنت به آفریقا را گسترش می دهد، برنامه ای که از زمان ارسال ماهواره اسپیس ایکس به فضا عملا چندان کاربردی به نظر نمی رسید.

 

نظرات بینندگان