arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

پوست دستتان را پرینت بگیرید! / چاپگر سه بعدی با قابلیت ترمیم محل زخم رونمایی شد

پژوهشگران دانشگاه تورنتو نوعی پرینتر سه بعدی طراحی کرده اند که می توان به سهولت جای انواع زخم را پوشش دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پژوهشگران دانشگاه تورنتو نوعی پرینتر سه بعدی طراحی کرده اند که می توان به سهولت جای انواع زخم را پوشش دهد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، این چاپگر سه بعدی می تواند نوعی لایه محافظ درست مانند پوست انسان ایجاد کند و این پوست را روی دست یا پای افراد که زخمی شده، جایگزین کند.
 
به گفته تیم پژوهشی طراح این پروژه، این پوست جایگزینی مناسب برای پوست های معمولی است. درواقع اگرچه می توان از این پوست به عنوان یک جایگزین استفاده کرد اما اساس حالت مصنوعی و غیر طبیعی ندارد.

اما روش کار این دستگاه نسبت به نسخه های پیشین کاملا متفاوت است. در نمونه های پیشین، یک لایه از پیش آماده شده روی محل زخم قرار می گرفت. اما اکنون دستگاه در دست کاربر قرار می گیرد و می تواند پوست جایگزین را مانند یک دستگاه تلگراف یک نوار سفید را روی پوست افراد ارسال کند.

درواقع این پوست مصنوعی یک بافت پوست "بیو جوهر" است که به طور مستقیم مناطق آسیب دیده را ترمیم می کند . 

پژوهشگران این طرح می گویند، دستگاه مذکور، نخستین دستگاهی است که می تواند پوست را به طور مستقیم در محل زخم، در عرض  2  دقیقه یا کمتر تشکیل دهد.

 

پوست انسان ممکن است بوم بعدی چاپ سه بعدی باشد. محققان دانشگاه مینه سوتا همچنین از چاپگرهای 3D برای قرار دادن الکترونیک به طور مستقیم بر روی پوست مردم استفاده کرده و دیگر پرینترهای نمونه اولیه پوست نیز وجود دارند.

این چاپگر پوستی 3D دست 3D هنوز بر روی انسانها آزمایش نشده است، اما اگر شما بیش از حد نگران نباشید (هشدار: یک خون کمی وجود دارد)، میتوانید در این کلیپ ویدیویی کوتاه تماشا کنید که روی زخم خوک کار کند.

نظرات بینندگان