arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

ترامپ در سودای تشکیل ارتش فضایی

ترامپ اولین بار در مارس به ایده ارتش فضایی اشاره کرده و به اهمیت روز افزون فضا به عنوان یک میدان نبرد بالقوه پرداخت. هم‌اکنون نیروی هوایی آمریکا مسوول هرگونه نگرانی‌ ارتش در حوزه فضا است اما کارشناسان هشدار می‌دهند که فضا در سال‌های آتی به محل رقابت جدیدی تبدیل می‌شود چرا که سلاح‌های پیچیده‌ای در دست ساخت است و امکانات بیشتری برای کاوش در فضا فراهم می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دونالد ترامپ گفته است احتمالا یک ارتش فضایی تشکیل می‌دهد تا در کار شاخه‌های متداول ارتش مشغول فعالیت شود. او تاکید کرد: در فضا هر روز بزرگتر می‌شویم، هم به لحاظ نظامی و هم سایر دلایل و ما با جدیت به نیروی فضایی فکر می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا خطاب به ارتش کشورش گفت آمریکا به توسعه یک گروه دیگر برای مبارزه در فضا نیاز دارد. او در مراسم اهدای جایزه‌ای به اعضای تیم فوتبال ارتش آمریکا گفت دولت با جدیت درباره راه‌اندازی یک شاخه دیگر در ارتش فکر می‌کند.

او به این ورزشکاران در کاخ سفید گفت: شما بخشی از پنج قوه مفتخر نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا خواهید شد؛ ارتش، نیروی دریایی، تفنگداران، نیروی هوایی و گارد ساحلی. ما در واقع به ششمین شاخه هم فکر می‌کنیم که نیروی فضایی خواهد بود. شما احتمالا چنین چیزی نشنیده‌اید و من الان این را به شما می‌گویم. این شاید به دلیل این باشد که ما در فضا هر روز قدرتمندتر و بزرگتر می‌شویم؛ هم به لحاظ نظامی و هم سایر دلایل و با جدیت به تشکیل نیروی فضایی فکر می‌کنیم.

این اولین بار نیست که دونالد ترامپ به تشکیل یک نیروی فضایی اشاره می‌کند. او اولین بار در مارس به این ایده اشاره کرده و به اهمیت روز افزون فضا به عنوان یک میدان نبرد بالقوه پرداخت. هم‌اکنون نیروی هوایی آمریکا مسوول هرگونه نگرانی‌ ارتش در حوزه فضا است اما کارشناسان هشدار می‌دهند که فضا در سال‌های آتی به محل رقابت جدیدی تبدیل می‌شود چرا که سلاح‌های پیچیده‌ای در دست ساخت است و امکانات بیشتری برای کاوش در فضا فراهم می‌شود.

نظرات بینندگان