arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۶ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

فیلم/ توضیحات حسینی مکارم درخصوص دریافت املاک نجومی: این حسن من است که از تعاونی، مسکن گرفتم/ پولش را هم نقد گرفتند، این هم سندش

مکارم خطاب به اعضای شورای شهر در خصوص املاک نجومی گفت: باید بگویم که من در سال ۸۵ وارد شهرداری شدم یعنی زمانی که دولت احمدی نژاد آمد از دولت به شهرداری رفتم، و در تعاونی مسکن ثبت نام کردم
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مکارم خطاب به اعضای شورای شهر در خصوص املاک نجومی گفت: باید بگویم که من در سال ۸۵ وارد شهرداری شدم یعنی زمانی که دولت احمدی نژاد آمد از دولت به شهرداری رفتم، و در تعاونی مسکن ثبت نام کردم.

 حسینی مکارم در شصتمین جلسه شورای شهر تهران و در پاسخ به سوالات اعضای شورای شهر در مورد املاک نجومی گفت: در سال 85 وارد شهرداری شدم و به عنوان معاون سرمایه گذاری مشغول به کار شدم. گفتند کسانی که 5سال در شهرداری کار می کنند می توانند در تعاونی ثبت نام کنند من هم با 600هزار تومان در تعاونی مسکن ثبت نام کردم. بعد گفتند که در تعاونی مسکن به شما سهم می دهند. جایی که در نظر گرفته بودند. گفتند 74متر مربع به شما تعلق می گیرد. 2 واحد سازمانی به متراژ 230متر به 3 نفر دادند. پول این را نقد گرفتند ولی داخل مدارک نوشته اند تخفیف.

مکارم افزود: این حسن من است وقتی که در مسائل مالی با یک قرارداد مطالعاتی یک میلیون تا یک میلیارد آب داشته باشد، در تعاونی مسکن ثبت نام می کنیم. من اعمال نظر نکردم. این 74متر را دو واحد در نظر گرفتند چون دو مالک داشت. 13 میلیارد ریال را 13میلیارد تومان اعلام کردند. این پرونده در دادگاه رسیدگی شده و نوشته شده؛ «موضوع به کارشناس دادگستری ارجاع شده است، برابر نظر هیئت کارشناسی براساس قیمت واقعی خریداری شده است. لذا اتهام تبانی نمی تواند منتصب به ایشان باشد و قرار منع تعقیب صادر شده است.»

وی با اشاره به در مورد شفاف سازی افزود: پولی که موِدی پرداخت کرده شهرداری مناطق در پروسه بخشی از درآمد را به جای واریز به خزانه از مودی چک می گرفتند و چک را در اختیار کارگزاران قرار می دادند. کارگزاران چک را در اختیار پیمانکار می گذاشت. ما پول ها را مجبور کردیم به خزانه واریز کردیم.

درآمدها را در جاهای بی ربط هزینه نکردیم. تمام درآمدی که در دو ماه آخر سال کسب کردیم (از مناطق) به خزانه آمد. ضمن آن که با تبلیغی که در آخر سال داشتیم 400میلیارد درآمد کسب کردیم.

حسینی مکارم تاکید کرد: قطعا در مقابل رای شما مدیرانم با معرفی شما انتصاب نمی کنم. اگر مدیری را به من معرفی کنند بررسی می کنم و اگر کارآیی داشت او را منتصب خواهم کرد.

وی در مورد تامین منابع گفت: برای توسعه شهر، پروژه ها نیمه تمام، پیمانکاران و نگهداشت شهر نیاز به منابع مالی دارد. برای هر موضوع آن پیشنهاد دارم. اگر خط 6 و 7 مترو را کامل کنیم باید 7میلیون یورو نیاز داریم. از کجا بیاریم. باید اولویت ها را در پروژه ها مشخص کنیم و در نگهداشت شهر راه هموار است. لایحه ارزش افزوده باید به 50درصد برسیم. از ظرفیت بخش خصوصی هم باید استفاده شود. عمده کار ما واسپاری و واگذاری تصدی گری هاست. بسیاری از فعالیت های ما باید واسپاری شود. بیش از 300 سرای محله داریم. ما این همه نیروی انسانی داریم ساز و کاری فراهم کنیم بخشی از نیروهای انسانی را به آنجا بفرستیم. ما باید نیروی انسانی خود را ارزیابی کنیم اگر توانمندی انجام کار نداشتند می توانیم در مورد آنها تجدید نظر کنیم.

نظرات بینندگان