arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
ایندیپندنت:

انقلاب صنعتی جدید جهان رباتیک خواهد بود / المپیک 2020 ژاپن در تسخیر ربات ها

سال ها پیش احاطه ربات ها بر شهرها و گردش آن ها در فضای کشورهای مختلف موضوعی عجیب بود و در داستان های علمی و تخیلی شاهدش بودیم. اما اکنون شرایط تغییر کرده و ربات ها جهان را تسخیر کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سال ها پیش احاطه ربات ها بر شهرها و گردش آن ها در فضای کشورهای مختلف موضوعی عجیب بود و در داستان های علمی  و تخیلی شاهدش بودیم. اما اکنون شرایط تغییر کرده و ربات ها جهان را تسخیر کرده اند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از ایندیپندنت،ربات ها در دنیای واقعی به طرز شگفت آوری نفوذ کرده اند. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان شناخته شده  عرصه فناوری، ربات ها چهارمین انقلاب صنعتی جهان را مدیریت خواهند کرد.

ربات هایی که در تمامی فضاهای شهری و زندگی شهری نفو کرده اند و حتی  فرصت ها و چالش ها یی نیز در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و بهداشتی شکل  داده اند. اکنون نیز مهم ترین چالش رباتها و انسان ها، چالش در حوزه مدیریت شهری است.

طی پنج سال گذشته،توکیو یکی از شهرهایی بوده که تلاش هایی گسترده برای رباتیک کردن خود انجام داده است. درواقع شهر توکیو مقصدی است برای آزمون روبات ها در فضاهای اجتماعی، جایی که روبات ها هر دو هدف عملی (برای تسهیل زندگی روزمره) و نقش بسیار نمادین (برای نشان دادن اداره مناسب شهر)، را اجرا می کنند.

ربات ها در فروشگاه های محلی،هواپیماهای بدون سرنشین مستقل که بسته های آمازون را تحویل می دهند و ... حضور دارند.اما توکیو تنها نیست و بسیاری از شهرهای بزرگ مثل  سئول، شنزن، سنگاپور، دبی، لندن و سانفرانسیسکو در حال آزمودن ربات ها در سطح شهر هستند.

این نمونه ها نشان می دهد، سیستم رباتیک  شهری در حال انجام است .سیستمی که حتی بین شهرهای مختلف نوعی رقابت باورنکردنی ایجاد کرده است.

در حال حاضر ژاپن برای میزبانی بازی های المپیک 2020، آماده می شود و  دولت  قصد دارد از این رویداد برای نشان دادن بسیاری از فناوری های جدید روباتیک  خود استفاده کند. بنابراین توکیو به یک آزمایشگاه زنده ربات های شهری تبدیل شده است.

اما اهداف اصلی رباتیک ژاپن عبارتند از تجدید اقتصادی، تجارت فرهنگی، توسعه بین المللی. در راستای این موضوعات ، بازی های المپیک برای معرفی و تأثیر بر مسیرهای تکنولوژی جهانی مورد استفاده قرار می گیرند. دولت قصد دارد برای بازی های المپیک، روبات های تاکسی حمل و نقل گردشگران را  در سراسر شهرتوسعه دهد و  صندلی های هوشمند پارالمپیکی  را در فرودگاه نصب کند. افزون بر این ها ، روبات های خدماتی در سراسر شهر به مشتریان با 20 زبان زنده دنیا  خوش آمد می گویند.

درواقع توکیو شهری است که به ما نشان می دهد که فرآیند ایجاد یک شهر روباتیک تا چه حد ساده شده است.

 

 

نظرات بینندگان