arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷

سوالات اعضای شورا از کاندیدای شهرداری؛ از عدم انتصابات قومی تا نگرانی از نگاه حزبی در انتخاب شهردار

اعضای شورای شهر تهران با طرح سوالاتی از محمود حسینی کاندیدای شهرداری تهران، نظرات خود را درباره انتخاب شهردار تهران بیان کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعضای شورای شهر تهران با طرح سوالاتی از محمود حسینی کاندیدای شهرداری تهران، نظرات خود را درباره انتخاب شهردار تهران بیان کردند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش محمود حسینی برای تصدی پست شهرداری تهران به بیان نظرات خود پرداختند و زهرا نژاد بهرام خطاب به حسینی پرسید: انتظار داشتم تصویری از پسماند، ترافیک، آلودگی و ... تهران همراه با زمان‌بندی به ما بدهید چرا که صادق خان شهردار لندن نمونه شهردار موفقی است که در برنامه‌های خود این زمانبندی را رعایت کرده است.

در ادامه الویری با بیان اینکه نیروی انسانی در شهرداری تهران چهار برابر پست های مصوب است گفت: شما چه برنامه‌ای برای ساماندهی این نیروی انسانی دارید؟

همچنین ناهید خداکرمی با تشکر از گزارش حسینی گفت: حتی اگر شهردار نشدید به دلیل رویکرد علمی خوب گزارشتان می توان از برنامه هایتان استفاده کرد. اما سوال اینجاست که شما اصفهانی هستید و آیا با سرکار آمدن شما همه اصفهانیها در شهرداری به کار گرفته می‌شوند؟

همچنین میرلوحی با بیان اینکه بافت جمعیتی تهران به گونه‌ای است که تقریبا همه روستاها و شهرها در تهران نماینده دارند و به اصطلاح سفارتخانه تشکیل داده‌اند، گفت:‌ می‌شود برای توسعه گردشگری محلات شهر تهران را به گونه‌ای مدیریت کرد که هر شهر و روستا در یک منطقه باشند تا آداب و رسوم ، غذا و ...هر روستا در آن مرکز شکل بگیرد.

سالاری نیز گفت: وضعیت شهر مشخص است. همچنین همه از وضعیت منابع انسانی متورم ، تاب آوری شهر و ... باخبر هستند و شهرداری که انتخاب خواهد شد با وضعیت مشخصی روبرو است.

وی افزود: حق احزاب و گروه‌های سیاسی است که در این برنامه مهم شرکت کنند اما حالا انتخاب شهردار به عنوان یک منابع ملی بر منافع حزبی ارجحیت دارد.

در ادامه مسجدجامعی هم با اشاره به اینکه مقوله پایتخت بودن تهران در گزارش‌ها مغفول مانده است، گفت:‌ شهرداری از جمله دستگاه های مشارکت گریز است و چه برنامه‌ای برای جلب مشارکت مردم دارید؟

به گزارش ایسنا محمود حسینی در پاسخ به سوالات اعضای شورا گفت: منافع شخصی و گروهی را باید از منافع ملی جدا کرد هرچند که برخی‌ها در پس این واژه‌ها منافع شخصی خود را دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه حزب به این معنا نیست که تنها موقع انتخابات فعال باشد و بدون در نظر گرفتن شایستگی افراد به آنها جایگاه بدهد گفت: ما به تحزب اعتقاد داریم و معتقدیم اگر حزب نباشد کانون‌های قدرت و ثروت بر مدیریت حاکم می شود اما اینگونه نیست که بدون ارزیابی فردی را منتصب کنیم و عنوان کردم که باید مرکز ارزیابی مدیران در شهرداری شکل بگیرد که ضمن تربیت، مدیران آینده را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه من اصفهانی هستم اما بیست سال است که در تهران سکونت دارم گفت:‌ملاک انتخاب مدیران من شایستگی است و نه قومیت آنها.

نظرات بینندگان