arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷

سیستم آموزشی تجربی وارد دانشگاه های استرالیا شد / اشتراک گذاری تجربیات در حوزه فناوری / توسعه تعاملات میان فردی

برخی از دانشگاه های استرالیا در حال توسعه سیستمی هستند که به واسطه آن دانشجویان،کارآفرینان و ... تجربیات مشترک خود را به اشتراک بگذارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی از دانشگاه های استرالیا در حال توسعه سیستمی هستند که به واسطه آن دانشجویان،کارآفرینان و ... تجربیات مشترک خود را به اشتراک بگذارند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از زد دی نت، برخی از دانشگاه های استرالیا در حال توسعه سیستم تجربی هستند. این سیستم با هدف افزایش تعاملات تجربی و گسترش برنامه هایی فعالیت می کند که بتواند روند رشد تکنولوژی نوین در استرالیا را تسریع کند.

اما این سیستم خلاقانه دقیقا قرار است چگونه کار کند؟ در این سیستم، هر دانشجو اجازه دارد با مراجعه به  دانشگاه های آزاد استرالیا در طرح آینده  استرالیا مشارکت کرده و در حوزه های هوش مصنوعی، رباتیک و ... به تجربیات دیگران نگاه کند.  
دانشگاه های باز استرالیا (OUA)  درواقع مجموعه ای وابسته به  سازمان آموزش عالی استرالیا هستند که هفت دانشگاه بزرگ را در این کشور  تشکیل می دهند . در حال حاضر این نهاد وارد بیست و پنجمین سال فعالیت خود شده و دارای 175 برنامه مختلف با  حدود 1400 کلاس مختلف از 12 دانشگاه است.

کلاس هایی که تا پیش از این به دانشجویان اجازه می داد تا به طور کامل از طریق برنامه باز با دانشجویان در کشورهای دیگر تعامل کنند. اما به نظر می رسد این طرح پایان فعالیت های این دانشگاه نیست و قرار است شاهد تحولاتی جدی تر در این دانشگاه باشیم. 

 

یکی از مدیران ارشد این دانشگاه معتقد است طرح مذکور نه تنها توسعه دهنده فعالیت های دانشجویان و افزایش دهنده سطح علمی آنان است،بلکه می تواند نقشی مهم در توسعه پلتفرم های تجاری و اطلاعاتی کشور در بلند مدت ایفا کند. 

به نظر می رسد دولت استرالیا قصد دارد از طریق پل زدن میان دانش و تجارت یک پلتفرم سودآور برای آینده خود ایجاد کند.

این روزها بسیاری از شرکت های مهم تجاری به فناوری وابسته هستند و دولت استرالیا نیز با شناسایی این نیازها، برنامه هایی مناسب و زیرساختی برای خود ایجاد کرده است .

 

 

نظرات بینندگان