arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷

پاداش مدال آوران بازی‌های پاراآسیایی مشخص شد/ سه میلیون حقوق برای طلایی‌ها

سرپرست کاروان ایران در سومین دوره بازی‌های جاکارتا گفت: اگر کسی در جریان بازی‌های پاراآسیایی برنزش به نقره و یا نقره به طلا تبدیل شود مابالتفاوت آن توسط کمیته‌ ملی پارالمپیک پرداخت می‌شود. همچنین اگر فردی در جاکارتا همانند ساره جوانمردی دو مدال طلا کسب کند ۱۲ ماه حقوق وی نیز پرداخت خواهد شد. ضمن این که برای مربیان طلایی یک و نیم میلیون تا چهار میلیون تومان بر اساس سابقه حضور و مربیگری پاداش داده خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سرپرست کاروان ایران در سومین دوره بازی‌های جاکارتا با اعلام خبر میزان پاداش مدال آوران طلا، نقره و برنز اعزامی به بازی‌های جاکارتا، گفت: مدال آوران طلا بیشترین حقوق را از کمیته‌ ملی پارالمپیک دریافت می‌کنند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، هادی رضایی در نشست خبری که امروز (دوشنبه ) در سالن آکادمی ملی پارالمپیک برگزار شد، درباره حقوق مدال‌آوران حاضر در اردوی سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا، افزود: برای کسانی که در اردوی آمادگی سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی حضور دارند اعتباری در حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای جانبازان و معلولان و ۱۳۰ میلیون تومان برای نابینایان و کم بینایان پیش‌بینی شده است که حقوق مدال آوران طلایی قبل از اعزام به جاکارتا از اول آبان ماه سال ۹۶ پرداخت شده است و تا اسفند سال گذشته این حقوق از سوی کمیته‌ پارالمپیک به فدراسیون جانبازان و معلولان واریز شده است تا آنها به ورزشکاران پرداخت کنند.

وی گفت‌: از امسال این حقوق از سوی کمیته ملی‌ پارالمپیک مستقیم به حساب مدال آوران طلایی، نقره و برنز واریز خواهد شد. در آیین‌نامه‌ این کمیته‌ حقوق یک مدال آور طلایی سه میلیون تومان است که به طور ماهیانه آن را دریافت می‌کند و برای کسانی که نقره کسب می‌کنند یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای کسانی که برنز کسب می‌کنند یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است که از ابتدای سال ۹۷ از سوی کمیته‌ ‌ملی پارالمپیک پرداخت خواهد شد.

رضایی خاطر نشان کرد: همچنین در تیم‌ ‌ملی والیبال نشسته که در ریو موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند، برای چهار بازیکن به صورت ویژه‌ که از سوی کمیته‌ فنی تشخیص داده شده‌اند به جز سه میلیون تومان یک میلیون تومان نیز حقوق آنها افزایش خواهد داشت.

رضایی تصریح کرد: اگر کسی در جریان بازی‌های پاراآسیایی برنزش به نقره و یا نقره به طلا تبدیل شود مابالتفاوت آن توسط کمیته‌ ملی پارالمپیک پرداخت می‌شود. همچنین اگر فردی در جاکارتا همانند ساره جوانمردی دو مدال طلا کسب کند ۱۲ ماه حقوق وی نیز پرداخت خواهد شد. ضمن این که برای مربیان طلایی یک و نیم میلیون تا چهار میلیون تومان بر اساس سابقه حضور و مربیگری پاداش داده خواهد شد.

وی ادامه‌ داد: این مبلغ برای مربیان نقره و برنز ۵۰۰ تا دو میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

سرپرست کاروان اعزامی به سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی در بازی‌های جاکارتا، خاطر نشان کرد: ورزشکارانی که به طور غیر متمرکز با مربیان خود در شهرستان تمرین می‌کنند، هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بودجه پیش‌بینی شده است که سه میلیون برای ورزشکار و سه مییون برای مربی و مابقی برای هزینه اردو و تمرینات از سوی کمیته‌ پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به پرداخت سرانه ورزشکاران اعزامی به بازی‌های جاکارتا، اظهار کرد: مبلغ سرانه اردویی به صورت روزانه به هر ورزشکار جانباز و معلول ۳۵۰ هزار تومان و برای ورزشکاران نابینایان و کم بینایان ۳۰۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

رضایی درباره احتمال آسیب‌دیدگی ورزشکاران و پیش‌بینی‌هایی که کمیته‌ ملی پارالمپیک در جریان تمرینات در نظر گرفته است، افزود: اگر ورزشکاری در جریان تمرینات آسیب ببیند کمیته‌ ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان تمام هزینه‌های درمان را با همکاری فدراسیون پزشکی ـ ورزشی بر عهده می‌گیرد. بنابراین اگر ورزشکاری دچار آسیب‌دیدگی شود دغدغه‌ای برای توانبخشی و مشکل آسیب‌دیدگی نخواهد داشت.

سرپرست کاروان اعزامی به سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی با بیان این که کمیته‌ ملی پارالمپیک هیچ مسئولیتی در خصوص تامین مکمل ورزشکارن اعزامی به جاکارتا را ندارد، گفت‌: مسئولیت مکمل ورزشکاران اعزامی بر عهده فدراسیون جانبازان و معلولان است و در این زمینه کمیته‌ ملی پارالمپیک ضمانت اجرایی نخواهد داشت. اگر ورزشکاری در جریان بازی‌ها دوپینگ وی مثبت اعلام شود ۱۰ هزار دلار جریمه فدراسیون جانبازان و معلولان و ورزشکار خاطی باید پرداخت کند. امیدوارم با شفاف سازی این آیین‌نامه‌ بتوانیم کاروان سالم و پاکی را راهی جاکارتا کنیم.

وی درباره لباس کاروان نیز، اظهار کرد: تا بازی‌های پاراآسیایی پنج ماه زمان داریم و در طی این مدت قرارداد لباس ورزشکاران اعزامی را نیز منعقد کرده‌ایم. سعی ما بر این است تا بهترین کیفیت لباس را برای ورزشکاران اعزامی داشته باشیم و یک ماه قبل از شروع بازی‌ها لباس کاروان توسط ورزشکاران شاخص رونمایی خواهد شد. ضمن این که لباس ورزشکاران اعزامی را خود کمیته‌ ملی پارالمپیک تهیه کرده و هیچ حامی مالی در این زمینه نداریم.

سرپرست کاروان اعزامی به سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی در ادامه‌ خاطر نشان کرد: برای ساره جوانمردی که موفق به کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ قبل از بازی‌های پاراآسیایی شده است پاداشی در نظر گرفته شده که به محض برگشت از کره جنوبی از او و مربی او حسین امیری تجلیل به عمل خواهیم آورد و پاداش آنها پرداخت خواهد شد. ما به تمام کسانی که بتوانند سهمیه پارالمپیک را کسب کنند، پاداشی پیش‌بینی کرده‌ایم که هنوز مبلغ آن مشخص نیست.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر این که آیا برای کسانی که در جریان بازی‌های پاراآسیایی موفق به رکوردشکنی شوند از سوی کمیته‌ ملی پارالمپیک پاداشی پیش‌بینی شده است یا خیر، در این باره توضیح داد: پاداش مدال آوران بازی‌های پاراآسیایی بر عهده وزارت ورزش و جوانان است که هنوز مبلغ آن مشخص نشده است. بنابراین اگر کسی در جریان بازی‌ها رکوردشکنی کند خود وزارت ورزش و جوانان پاداش آن را مشخص خواهد کرد.

سرپرست کاروان اعزامی به سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی در ادامه‌ درباره یکسان سازی پاداش مدال آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی و این که آیا در این دوره مدال آوران معلول نیز از پاداش یکسانی همانند مدال آوران آسیایی برخوردار خواهند شد یا خیر؟ گفت‌: هنوز یکسان سازی صورت نگرفته است و من امیدوارم که هر چه‌ سریع‌تر وزارت ورزش و جوانان اهتمام ویژه‌ای به این مساله داشته باشد و یکسان سازی صورت بگیرد.

وی درباره یکسان سازی حقوق ورزشکاران مدال آور از سوی صندوق حمایت از ورزشکاران و قهرمانان نیز، خاطر نشان کرد: بارها روی این مساله تاکید داشتیم و از آنها خواهش و تمنا کردیم که حقوق ورزشکاران معلول و سالم به صورت یکسان پرداخت شود که البته تا به امروز این اتفاق رخ نداده است، اما امیدارم که این یکسان سازی از سوی صندوق حمایت از قهرمانان و ورزشکاران نیز به زودی عملیاتی شود.

سرپرست کاروان اعزامی به سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی درباره مشکلات احتمالی ورزشکاران معلول در جاکارتا، گفت‌: ما نگرانی برای ورزشکاران خود از نظر اسکان و تغذیه در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی نخواهیم داشت. با توجه به حضور دو روزه‌ای که من در آن جا داشتم میزبان در این زمینه سعی کرده است شرایط خوبی را برای ورزشکاران معلول فراهم کند. البته شاید با توجه به ترافیک زیادی که در جاکارتا وجود دارد از نظر حمل و نقل برای ما مشکلاتی وجود داشته باشد. اما در کل ما نگرانی برای ورزشکاران خود در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی نداریم.

سرپرست کاروان اعزامی به سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی در ادامه‌ ، بیان‌ کرد: کاروان ورزشی ایران در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی با ترکیب بیش از 301 نفر با یک پرواز مستقیم وارد اندونزی خواهد شد که هماهنگی لازم در این زمینه با سفارت ایران در جاکارتا و ستاد برگزاری بازی‌ها انجام شده است.

رضایی ضمن تشکر از ساره جوانمردی برای کسب نخستین سهمیه بازی‌های پارالمپیک 2020، اظهار کرد: این برای ایران باعث افتخار است که یک بانو به چنین مدال با ارزشی دست پیدا کرده و همواره حمایت از ورزشکاران و مدال آوران در دستور کار کمیته‌ ملی پارالمپیک بوده و ادامه‌ خواهد داشت.

وی درباره زمان اعزام کاروان به سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی، خاطر نشان کرد: کاروان ایران در مهر ماه وارد اندونزی می‌شود و بازی‌ها به صورت رسمی از 14 مهر ماه در ورزشگاه گلورابونگ جاکارتا افتتاح می‌شود و تا 21 مهر ماه ادامه‌ خواهد داشت. البته آیین افتتاحیه کاروان ورزشی ایران در همین ورزشگاه خواهد بود.

سرپرست کاروان ادامه‌ داد: در این بازی‌ها 685 مدال توزیع می‌شود که از این تعداد 300 مدال برای زنان، 343 مدال برای مردان و 41 مدال در میکس و تیمی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در این بازی‌ها برای نخستین بار خدمات پزشکی در دهکده بازی‌ها به صورت 24 ساعته دایر خواهد بود و برای پیشگیری از دوپینگ نمونه گیری خونی نیز انجام می‌شود.

سرپرست کاروان ایران در جاکارتا تاکید کرد: حضور ورزشکاران معلول ایران در این بازی‌ها در 12 رشته قطعی است و برای رشته بوچیا در انتظار تایید هستیم که اگر موافقت صورت بگیرد نمایندگانی در این رشته اعزام خواهند شد. همچنین در دوچرخه‌سواری تنها در پیست شرکت می‌کنیم نه جاده.

رضایی بر حضور کیفی کاروان ایران در جاکارتا، تاکید کرد و افزود: حضور در بازی‌های پاراآسیایی با هدف کسب تجربه نیست،‌ بلکه مدال‌آوری است و این بر مبنای سیاست کمیته‌ ملی پارالمپیک است که تنها نفراتی اعزام شوند که شانس کسب مدال طلای آنها بالا است.

وی در پایان گفت‌: در دوومیدانی بیشترین سهمیه را خواهیم داشت که البته هنوز نفرات اعزامی برای حضور در این بازی‌ها در هیچ رشته‌ای اعلام نشده است و تا تیر ماه برای معرفی نفرات به ستاد بازی‌ها فرصت داریم و در مرداد ماه لیست نهایی نفرات اعزامی به سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی اعلام خواهد شد.

نظرات بینندگان