arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

رییس کمیسیون بهداشت: بیماران متوجه گرانی دارو نخواهند شد

علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در خصوص نگرانی بیماران، به خصوص بیماران خاص از صحبت‌های اخیر ترامپ و بازگشت تحریم‌ها گفت: تصمیم ترامپ از قبل برای ما مشخص بود و پیش‌بینی‌های لازم را در خصوص آن انجام داده بودیم. از ابتدا ترامپ خود را مقید به عمل به برجام نمی‌دانست بنابراین اتفاق عجیبی رخ نداده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: با سوبسیدی که به خاطر تغییر نرخ ارز ایجاد شد بیماران متوجه تغییر نرخ ارز نخواهند شد، اگر بیمار متوجه تغییر شود ، مسئولین در وزارت بهداشت وظیفه دارند آن را رفع کنند. ما در روز سه شنبه مقامات دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت به علاوه تولید کنندگان ، را دعوت کرده ایم تا بتوانیم عدم وابستگی به خارج و پویایی نیروهای داخل را تقویت کنیم.

علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص نگرانی بیماران، به خصوص بیماران خاص از صحبت‌های اخیر ترامپ و بازگشت تحریم‌ها گفت: تصمیم ترامپ از قبل برای ما مشخص بود و پیش‌بینی‌های لازم را در خصوص آن انجام داده بودیم. از ابتدا ترامپ خود را مقید به عمل به برجام نمی‌دانست بنابراین اتفاق عجیبی رخ نداده است.

وی افزود: مقام‌های مسئول برای تمام وقایع پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده بودند. ضمن اینکه نگرانی بدتر از بیماری است. خواهش می‌کنم مردم آرامش خود را حفظ کنند، و نگران نباشند. رسانه‌ها هم سعی کنند اوضاع را به نحوی که آرامش جامعه حفظ شود مدیریت کنند. من به عنوان مقامی مسئول می‌گویم برای تمامی این مسائل از پیش برنامه‌ریزی شده است و جای نگرانی نیست.

نوبخت در انتها گفت: با سوبسیدی که به خاطر تغییر نرخ ارز ایجاد شد، بیماران متوجه تغییر نرخ ارز نخواهند شد، اگر بیمار متوجه تغییر شود، مسئولین در وزارت بهداشت وظیفه دارند آن را رفع کنند. ما در روز سه‌شنبه مقامات دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت به علاوه تولیدکنندگان را دعوت کرده‌ایم تا بتوانیم عدم وابستگی به خارج و پویایی نیروهای داخل را تقویت کنیم.

نظرات بینندگان