arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

حمله اسرائیل به جنوب سوریه؛ صدای انفجار در دمشق شنیده شد / العالم: سوریه با ۶۸ موشک به اسرائیل پاسخ داد / آژیر خطر در جولان به صدا درآمد؛ تل‌آویو: ۲۰ راکت را رهگیری کردیم / ادعای اسرائیل: سردار سلیمانی حمله به پایگاه‌های ما را فرماندهی کرد / درخواست روسیه و فرانسه: ایران و اسرائیل از تنش‌ها بکاهند

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که 20 فروند راکت شلیک شده از خاک سوریه به سمت بلندی های جولان را شناسایی و شماری از آنها را رهگیری کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آژیر خطر در منطقه جولان اشغالی از بیم حملات موشکی احتمالی از داخل سوریه، به صدا در آمد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی ارتش اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد که آژیر خطر در جولان به صدا درآمد و جزئیات این موضوع در دست بررسی است.

رسانه ها لحظاتی پیش اعلام کرده بودند که رژیم صهیونیستی با توپخانه شهر البعث واقع در منطقه القنیطره در جنوب سوریه را هدف قرار داده است.

تل آویو مدعی رهگیری 20 راکت شد

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که 20 فروند راکت شلیک شده از خاک سوریه به سمت بلندی های جولان را شناسایی و شماری از آنها را رهگیری کرده است.

شبکه خبری روسیا الیوم نیز در خبری خاطرنشان کرد که سخنگوی ارتش سوریه می گوید 20 فروند راکت به خطوط مقدم در بلندی های جولان شلیک شده است.

وی افزود که این حمله تلفات انسانی و خسارت قابل توجهی نداشته است.

آلمان: اسرائیل حق دفاع از خود را دارد
۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۱۵:۵۴

وزیر خارجه آلمان در ادعایی گفت: حملات ایران به اسرائیل را محکوم می کنیم.  اسرائیل حق دفاع از خود را دارد

واکنش لندن به تحولات سوریه
۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۱۵:۴۲

سخنگوی دولت بریتانیا گفت: حملات ایران علیه اسرائیل را محکوم می کنیم. او افزود: از تهران می خواهیم از حملات در آینده خودداری کند.

مکرون: ایران و اسرائیل آرامش خود را حفظ کنند
۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۱۲:۴۵

آسوشیتدپرس گزارش داد که امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه از ایران و اسرائیل خواست آرامش خود را حفظ کنند تا تنش ها در سوریه افزایش نیابد.

روسیه: ایران و اسرائیل از تنش ها بکاهند
۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۱۲:۴۲

روسیه از ایران و اسرائیل خواست از تنش ها در سوریه بکاهند.

بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما از افزایش تنش های نظامی بین ایران و اسرائیل در سوریه نگرانیم.

ادعای اسرائیل: سردار سلیمانی حمله به پایگاه‌های ما را فرماندهی کرد
۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۱۱:۴۳

اسرائیل  مدعی شد سردار سلیمانی حمله به پایگاه‌های متعلق به آنها را فرماندهی کرده است.

جاناتان کنریکوس سخنگوی ارتش اسرائیل به خبرنگاران گفت: «این حملات با دستور مستقیم قاسم سلیمانی انجام گرفت و البته نتوانست به اهداف خود دست یابد.»

ادعای وزیر جنگ اسرائیل
۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۱۱:۲۶

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به حملات موشکی دیشب در سوریه مدعی شد جنگنده‌های این رژیم پایگاه‌های ایران در سوریه را هدف قرار دادند.

به گزارش شبکه اسکای نیوز، این اولین بار است که آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به نمایندگی از ارتش این رژیم به طور مستقیم مسئولیت حمله هوایی به سوریه را برعهده می‌گیرد.

لیبرمن در پیامی کوتاه مدعی شد: ما دیشب زیرساخت‌های اصلی حضور ایران در سوریه را هدف قرار دادیم. اسرائیل اجازه نمی‌دهد که ایران، سوریه را به عنوان پایگاهی برای هدف قرار دادن خاک خود مورد استفاده قرار دهد.

روایت الاخبار از شب داغ جولان؛ کدام پایگاه‌های اسرائیل هدف قرار گرفت؟
۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۱۰:۲۷

شب گذشته دمشق به تجاوزات موشکی رژیم صهیونیستی پاسخ داد به طوری که چندین پایگاه این رژیم هدف قرار گرفت و شهرک نشینان صهیونیست شب خود را در پناهگاه‌ها و زیر صدای آژیرهای خطرگذراندند.

به گزارش روزنامه الاخبار لبنان، رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز از حمله گسترده موشکی به بلندی‌های اشغالی جولان در فلسطین اشغالی اشاره کرده و آن را به زعم خود «تجاوز خطرناک ایران به اسرائیل» توصیف کردند.

الاخبار نوشت در این عملیات ده‌ها موشک، مواضع نظامی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی را هدف قرار داد. بعد از آن ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی از مواضع نظامی سوریه را هدف قرار داده و مدعی شد که این مراکز پایگاه‌های ایران در سوریه هستند.

برای اولین بار از سال 1974 تا کنون جبهه جولان با چنین تنشی روبرو شده است. دشمن صهیونیستی نمی‌خواهد سوریه و محور مقاومت میوه پیروزی‌های خود در سرنگونی پروژه خلافت اسلامی داعش و تسلط بر دمشق را بچیند، به همین علت اسرائیلی‌ها از مدتی پیش حملات خود را به مراکز مختلف در سوریه افزایش داده و مدعی شدند که این حملات با هدف جلوگیری از تمرکز نیروهای ایرانی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی انجام می‌شود.

رژیم‌ صهیونیستی در همین راستا پایگاه تی 4 در حومه حمص را هدف قرار داد که در نتیجه این حمله تعدادی از مستشاران و افسران ایرانی به شهادت رسیدند.

طی هفته‌های گذشته سناریوهای احتمالی مختلفی در محافل صهیونیستی و مراکز تصمیم‌گیری محور مقاومت در رابطه با واکنش ایران به این حملات مطرح شد و همه اتفاق نظر داشتند که باید واکنش قطعی به این حملات داده شود.

در روزهای اخیر تل‌آویو تلاش زیادی را دنبال می‌کرد تا هر نوع حمله به نیروهای خود را با شکست روبرو کند. نظامیان رژیم صهیونیستی در حالت آماده باش نظامی شدید قرار داشتند. در روز 29 آوریل ژیم صهیونیستی بار دیگر انبارهای تسلیحاتی در حومه حماه و حلب در سوریه را موشک باران کرده و مدعی شد که این انبارها متعلق به نیروهای ایرانی است.

دو روز پیش تنش میان دو طرف به اوج خود رسید و رژیم صهیونیستی به مراکز مختلف سوریه در منطقه الکسوة واقع در جنوب دمشق حمله کرد. اسرائیل با این حملات می‌خواست اینگونه نشان دهد که نگرانی از کشیده شدن اوضاع به سمت جنگ ندارد و بنابر ادعاهای مقامات تل‌آویو تلاش برای ممانعت از حضور ایران در سوریه ادامه خواهد داشت.

افزایش تنش آفرینی رژیم‌صهیونیستی طی شب گذشته نیز با حملات توپخانه‌ای به مراکز سوریه در شهر البعث و استان القنیطرة و منطقه خضر و دیگر مناطق ادامه پیدا کرده بود.

اما در نهایت به نظر می رسد آن چیزی که دشمن طی هفته‌های گذشته منتظر آن بود، بامداد دیشب به وقوع پیوست و جبهه جولان اشغالی به عرصه جنگ واقعی تبدیل شد. چند روز بعد از تنش‌های موجود در سرزمین های اشغالی و احضار نیروهای ذخیره و باز کردن پناهگاه‌ها ، دهها موشک از اراضی سوریه، سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد و به مراکز نظامی متعدد رژیم ‌صهیونیستی اصابت کرد.

سایت های اجتماعی رژیم صهیونیستی تصاویر ویدئویی از پرتاب موشک به اراضی سوریه در آسمان جولان را منتشر کردند. تل‌آویو از طریق سخنگوی ارتش خود مدعی شده که نیروهای ایرانی در بخش سوریه از ارتفاعات جولان حدود 20 موشک و راکت به سمت اهداف اسرائیل شلیک کرده‌اند. این منبع صهیونیستی می‌افزاید که اسرائیل برخی از این موشک‌ها را رهگیری کرده، اما گزارشی از وقوع خسارت های انسانی در نتیجه این عملیات وجود ندارد و خسارت‌های وارد شده به مراکز مورد اصابت نیز محدود است. به نظر می رسد عدم اعلام تعداد موشک‌های ساقط شده توسط سامانه‌های رهگیری رژیم صهیونیستی نشان از شکست این سامانه‌ها در انهدام موشک‌های مذکور دارد.

سیستم سانسور نظامی رژیم‌صهیونیستی جلوی انتشار هر نوع اخبار و اطلاعات از تعداد موشک‌ها و راکت‌های سقوط کرده در مواضع نظامی اسرائیل را گرفته است. همچنین اعلام هرنوع خبری از حجم موشک‌ها و انواع آنها و مناطقی که هدف قرار گرفته اند، جزو موارد ممنوعه در رسانه‌های رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

تل آویو که تلاش داشت خود را خونسرد نشان دهد، دو و نیم ساعت بعد از این حمله از شهروندان خود خواست تا از پناهگاه‌ها بیرون بیایند، اما در نزدیکی پناهگاه‌ها حضور داشته باشند. اما ساعتی طول نکشید که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز تحرکات از تل آویو به مواضع ایران در سوریه خبر داد و مدعی شد که اسرائیل موشک های خود را از آسمان فلسطین و لبنان به سمت تعداد زیادی از مواضع در اطراف دمشق فرستاده است.

تا ساعت 4 بامداد امروز پدافند هوایی سوریه در برابر موشک‌های رژیم صهیونیستی در نزدیکی پایتخت مقاومت کرد و در مقابل موشکهای سوریه به سمت اراضی اشغالی شلیک شد که برخی از آنها حتی به آسمان عکا و صفد نیز رسید. این موضوع سبب شد رژیم صهیونیستی سامانه‌های موشکی پاتریوت و گنبد آهنین را برای جلوگیری از اصابت موشک‌های سوریه فعال کند که همین موضوع بر حجم وحشت صهیونیست‌های این مناطق افزود.

در ساعت سه و نیم بامداد کار به جایی رسید که شهرداری‌های تعدادی از شهرک های صهیونیست نشین دور دست در شمال مناطق اشغالی از کریات شمونه تا جولان پناهگاه‌های خود را باز کرده و ارتش اسرائیل از شهرک‌نشینان خواست تا در نزدیکی پناهگاه ها و مناطق امن حضور داشته باشد.

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع نظامی، مراکز اسرائیلی هدف قرار داده شده در جولان را به شرح زیر برشمرد:‌

مرکز نظامی اصلی جمع آوری اطلاعات فنی و الکترونیک.
مرکز اصلی یگان مرزبانی از یگان 9900
مرکز نظامی اصلی عملیات اختلال راداری
مرکز نظامی اصلی شنود شبکه‌های ارتباطاتی بی سیم و باسیم.
ایستگاههای ارتباطات و ارسال اطلاعات
مقر یگان سلاح‌های دقیق دشمن در عملیات زمینی
فرودگاه بالگردهای نظامی
مقر فرماندهی نظامی منطقه‌ای تیپ 810
مقر فرماندهی گردان‌های نظامی در حرمون
مقر زمستانی یگان موسوم به بنستیم

العالم: تعداد موشک های شلیک شده سوریه، 68 موشک بود
۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۰۹:۳۵

شبکه خبری المیادین به نقل از یک منبع میدانی گزارش داد اسرائیل از همه خواسته اهدافی که در حملات موشکی هدف قرار گرفته‌اند مخفی نگاه داشته شود. این رژیم همچنین خواسته شمار موشک‌های شلیک‌شده بیش از 20 فروند اعلام نشود.

شبکه العالم به نقل از خبرنگار خود گزارش شد شمار موشک‌های شلیک‌شده بیش از 68 فروند بوده است.

ارتش سوریه مواضع تروریست ها در قنیطره را هدف قرار داد
۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۰۸:۵۰

ارتش سوریه به صورت همزمان با آغاز حملات موشکی، مواضع و تحرکات تروریست ها در اوفانیا در استان مرزی قنیطره را زیر آتش گرفته است.

منابع میدانی بامداد امروز اعلام کردند که ارتش و نیروهای مسلح سوریه همزمان با شلیک موشک توسط رژیم صهیونیستی به این کشور، حمله گروه های تروریستی را به مواضع نظامی خود در استان مرزی قنیطره دفع کردند.
در تعدادی از روستاها و شهرک های استان قنیطره گروه های تروریستی حضور دارند و کمک های مورد نیاز آن ها از سوی رژیم صهیونیستی و از داخل سرزمین های اشغالی فلسطین تامین می شود.
استان قنیطره در جنوب غرب سوریه در مرز فلسطین اشغالی قرار دارد و فاصله شهر قنیطره مرکز آن با دمشق70 کیلومتر است.

چند انفجار شدید پایتخت سوریه را لرزاند
۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۰۸:۴۹

چند انفجار شدید دقایقی پیش مناطق مختلف پایتخت سوریه را به لرزه درآورد و صدای آن در سراسر دمشق شنیده شد.

یه گزارش ایرنا، همزمان با این انفجارها، سامانه های ضد هوایی سوریه در این منطقه نیز فعال شدند.
پدافند هوایی ارتش سوریه نیز تعدادی از موشک های شلیک شده از سوی رژیم صهیونیستی به دمشق را رهگیری و منهدم کرد.
صدای انفجارها همچنان در سراسر دمشق شنیده می شود.

تل آویو دستور بازگشایی پناهگاه در شهرک کریات را صادر کرد
۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۰۸:۴۹

رژیم صهیونیستی دستور بازگشایی پناهگاهها در شهرک کریات شمونه در الجلیل در شمال فلسطین اشغالی را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، رسانه های صهیونیستی به نقل از جبهه داخلی اسرائیل بامداد امروز اعلام کردند: به رغم اعلام عادی شدن وضعیت و اینکه صهیونیست ها می توانند از پناهگاه خارج شوند و یا در نزدیکی این اماکن بمانند اما با ادامه شلیک موشک از داخل سوریه ، تل آویو دستور بازگشایی پناهگاه های جدید را صادر کرد.
رژیم صهیونیستی مدعی شد که سامانه های پدافند هوایی ده ها موشک را در آسمان سوریه منهدم کرده است.

اسراییل شهر البعث سوریه را با توپخانه هدف قرار داد
۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۰۸:۴۸

رژیم صهیونیستی با توپخانه شهر البعث واقع در منطقه القنیطره در جنوب سوریه را هدف قرار داد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، فعالان سوری اعلام کردند که حومه شهر البعث هدف 2 گلوله توپ قرار گرفته اما تلفاتی در پی نداشته است.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) شلیک گلوله از فلسطین اشغالی به سمت شهر البعث را تائید و اعلام کرده که گزارشی در باره تلفات دریافت نشده است.
پدافند هوایی سوریه سه شنبه شب دو فروند موشک شلیک شده از فلسطین اشغالی را در منطقه الکسوه در ریف دمشق منهدم کرد.

نظرات بینندگان