arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
صاحب نظریه ی «آنقدر قطعنامه بدهید تا قطعنامه دانتان پاره شود» وارد می شود؛

انتقاد احمدی نژاد از برجام: مخالف مذاکرات با امریکا در عمان بودم / گفتم بگذارید در شش ماه، آثار تحریم ها را کنترل می کنم

هسته ای شدن ایران، تولید سوخت 20% ، صفحه سوخت و صنعتی شدن تولید سوخت هسته ای، ساخت راکتور آب سنگین، تولید آب سنگین از دستاوردهای دولت بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمود احمدی نژاد گفت که با مذاکره هسته‌ای مخالف بوده و زمانی که قرار بود مذاکرات با آمریکا در عمان شروع شود،در جلسه‌ای با حضور مقامات کشور، خواسته ۶ ماه صبر کنند.

به گزارش «انتخاب»؛ رئیس جمهور سابق در بخشی از سخنان خود درباره «دستاوردهای» دولتش، ادعا می کند: هسته ای شدن ایران، تولید سوخت 20% ، صفحه سوخت و صنعتی شدن تولید سوخت هسته ای، ساخت راکتور آب سنگین، تولید آب سنگین از دستاوردهای دولت بود.

وی در بخش دیگری به مذاکرات هسته ای مسقط اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی که قرار بود مذاکرات با آمریکا در عمان شروع شود، در جلسه ای اعلام کردم که مذاکره در شرایطی که دشمن تصور می کند دست بالا را دارد و تحریم ها اثر گذار بوده است، به ضرر کشور تمام می شود و خواهش کردم که شش ماه مهلت دهند تا با اجرای چند برنامه ضربتی اقتصادی و تقویت قدرت اقتصادی مردم، آثار تحریم ها کنترل شود و مذاکره در شرایط برابر انجام گیرد. حتی اعلام کردم که حاضرم خانواده ام را به گروگان و تضمین بگذارم که اگر طرح‌ها موفق نبود، خود وخانواده ام را اعدام نمایند.

احمدی نژاد با اشاره به روی کارامدن حسن روحانی در سال 92، گفت: تنها راه حل مشکلات کشور و نیل به قله های پیشرفت و ترقی، مذاکره با قدرت های جهانی از طریق فنون دیپلماسی و توسط دیپلمات های حرفه ای شمرده و اعلام شد که دولت دهم به دلیل در اختیار نداشتن اینگونه دیپلماتها، ناتوان از انجام چنان مذاکراتی بوده است.

وی ضمن انتقاد از برجام اظهار داشت: مجلس به جای رسیدگی محتوایی، به محل جنگ زرگری و سطحی بین جناح‌ها و البته تصویب سریع و حیرت انگیز توافق تبدیل شد. هیچ‌گاه متن کامل و رسمی این توافق منتشر نشد و حتی بسیاری از نمایندگان مجلس هم اعلام کردند که متن رسمی در اختیار آنان قرار داده نشده است. ملت از محتوای توافق بی اطلاع ماند و صرفاً باید شاهد اظهارات مقامات درباره "دستاوردهای بی‌نظیر ادعایی" ، این توافق می‌بود.

نظرات بینندگان