arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

توضیح «آموزش و پرورش» در مورد قیچی کردن موی دختر دانش‌آموز؛ با وجود دریافت تذکر موهایش را کوتاه نکرد!/ بعد از این اتفاق، برای دلجویی به منزل دانش آموز رفتند/ معاون پرورشی تعلیق شد

متاسفانه روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه سال جاری معاون پرورشی این دبستان در اقدامی غیراصولی، نابخردانه و برخلاف موازین تربیتی اقدام به کوتاه کردن دو سانت از موی دانش‌آموز که از مقنعه بیرون مانده بود، می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آموزش‌وپرورش آبادان درباره کوتاه کردن موی دختر دبستانی با قیچی در یکی از مدارس این شهر توضیحاتی داد.

به گزارش انتخاب، در این توضیحات آمده است:

در روزهای اخیر مطلبی در فضای مجازی منتشر شد که از قیچی کردن موی دانش‌آموز دبستانی از سوی معاون پرورشی مدرسه خبر و ماجرا را بدین شکل شرح می‌داد: "16 اردیبهشت ماه امسال دختر کلاس ششم ابتدایی در مدرسه گلستان آبادان بود که ناگهان خانم معاون مدرسه با قیچی موهای نرگس را کوتاه و دلیل این کار را مرد بودن ناظم مدرسه عنوان می‌کند و به دختر مدرسه‌ای می‌گوید موهای تو باعث تحریک ناظم مدرسه می شود."

در پی انتشار این مطلب در فضای مجازی، آموزش و پرورش آبادان جوابیه‌ای منتشر کرد. در این جوابیه آمده است:

یکی از دانش آموزان پایه ششم دبستان گلستان شهرستان آبادان به دلیل بلند بودن مو چند مورد تذکر از طرف معاون پرورشی دریافت می‌کند. این دانش‌آموز با وجود دریافت تذکر نسبت به کوتاه کردن موهایش اقدامی نمی‌کند.

متاسفانه روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه سال جاری معاون پرورشی این دبستان در اقدامی غیراصولی، نابخردانه و برخلاف موازین تربیتی اقدام به کوتاه کردن دو سانت از موی دانش‌آموز که از مقنعه بیرون مانده بود، می‌کند.

اداره آموزش و پرورش آبادان به محض اطلاع از این رویداد، نسبت به پیگیری این اتفاق اقدامات لازم را انجام می‌دهد و در اولین فرصت معاون آموزش ابتدایی این شهرستان به همراه جمعی از مسئولان ستادی برای دلجویی از خانواده این دانش آموز به منزل وی می‌روند.

ضمنا در همان ساعات اولیه معاون پرورشی مذکور جهت دریافت توضیحات به اداره آموزش و پرورش آبادان دعوت می‌شود. اظهارات این معاون اخذ شده و پس از دریافت شکایت اولیای دانش آموز پرونده تشکیل می‌شود. این پرونده امروز (شنبه 22 اردیبهشت) به هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ارسال خواهد شد.

گفتنی است؛ فعالیت معاون پرورشی مذکور تا اطلاع ثانوی در حالت تعلیق قرار دارد.

نظرات بینندگان