arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

ورود دختر و داماد ترامپ به تل‌آویو / اسرائیل مراسم "یکپارچه‌سازی قدس" را آغاز کرد

بیش از ۱۶۰۰ شهرک نشین صهیونیست از ساعات اولیه صبح امروز یکشنبه تحت حمایت شدید نیروهای پلیس و یگان ویژه رژیم صهیونیستی از سمت باب المغاربه اقدام به هتک حرمت قبله نخست مسلمانان کردند. همچنین اسرائیل امروز مراسم‌های قدیمی خود به مناسبت به اصطلاح پنجاه‌ویکمین سالروز "یکپارچه سازی قدس" را در میان تدابیر شدید امنیتی آغاز کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیش از ۱۶۰۰ شهرک نشین صهیونیست از ساعات اولیه صبح امروز یکشنبه تحت حمایت شدید نیروهای پلیس و یگان ویژه رژیم صهیونیستی از سمت باب المغاربه اقدام به هتک حرمت قبله نخست مسلمانان کردند. همچنین رژیم صهیونیستی امروز مراسم‌های قدیمی خود به مناسبت به اصطلاح پنجاه‌ویکمین سالروز "یکپارچه سازی قدس" را در میان تدابیر شدید امنیتی آغاز کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، از صبح امروز تا به این لحظه ۱۶۲۰ شهرک نشین تندروی یهودی وارد مسجد الاقصی شده‌اند.

شماری از خاخام‌های یهودی نیز شهرک نشینان را در جریان تعرض به مسجد الاقصی همراهی می‌کردند.

گروه‌های یهودی فعال در زمینه ساخت معبد کذایی تصمیم دارند صدها شهرک نشین یهود را وارد مسجد الاقصی کنند و جشنی را به مناسبت آنچه به اصطلاح "روز یکپارچه سازی قدس" خوانده می‌شود، برگزار کنند. در این مراسم تعداد زیادی از خاخام‌های گروه‌های تندروی یهودی و رهبران و اعضای این گروه‌ها شرکت می‌کنند.

در پی تعرض شهرک نشینان به مسجد الاقصی و برگزاری مراسم‌های آیین یهود در محوطه‌های آن، اوضاع این مسجد متشنج شده و نظامیان صهیونیست باب المغاربه را مسدود کردند و درگیری‌هایی میان فلسطینیان و نظامیان اسرائیلی به وقوع پیوست.

نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به شماری از نگهبانان مسجدالاقصی که به تعرض شهرک نشینان به این مکان مقدس معترض بودند، حمله کرده و اقدام به سرکوب آنان کردند.

در این راستا جمعیتی از یهودیان با در دست داشتن پرچم‌های اسرائیل در خیابان‌ها به سمت دیوار ندبه در نزدیکی مسجد الاقصی به راه افتادند.

قرار است مراسم رسمی به اصطلاح "یکپارچه سازی قدس" عصر امروز با حضور روون ریولین، رئیس و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی آغاز شود.

منابع آگاه گزارش دادند که شمار زیادی از نیروهای ارتش اسرائیل به منظور تامین امنیت شهرک نشینان یهود در جریان "تظاهرات پرچم‌ها" در بخش‌های مختلف شهر بیت المقدس مستقر شده‌اند.

از سوی دیگر، پلیس اسرائیل اعلام کرد که تعدادی از خیابان‌ها و جاده‌های اصلی و فرعی شهر قدس را به منظور تامین امنیت شهرک نشینان اسرائیل بسته است.

این مراسم‌ها طی فردا همزمان با مراسم انتقال سفارت آمریکا به قدس به اوج خود می‌رسد به طوریکه تعرض گسترده شهرک نشینان تندرو یهودی به مسجد الاقصی یک روز قبل از انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی صورت گرفته است. دولت آمریکا قرار است فردا (دوشنبه) تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس را عملی کند و در همین راستا هیئتی آمریکایی امروز وارد فلسطین اشغالی شد. ایوانکا ترامپ، دختر و مشاور ترامپ و جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ برای شرکت در مراسم افتتاح سفارت وارد تل‌آویو شدند.

عصر امروز از هیئت آمریکایی در وزارت خارجه اسرائیل استقبال باشکوه می‌شود. سفیران کشورهای مختلف به مراسم افتتاح سفارت دعوت شده‌اند اما اکثر سفرای مقیم اسرائیل به خصوص کشورهای روسیه، مصر،‌ چین و کشورهای اتحادیه اروپا در این مراسم حضور ندارند.

نظرات بینندگان