arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

هکر آمریکایی ملقب به «رابین هود» دستگیر شد / تغییر نمرات دانشجویان / دستکاری برگه های آنلاین امتحانی

یک هکر جوان آمریکایی که از سوی همکلاسی های خود با نام "رابین هود" مشهور شده بود دستگیر شد. او عادت داشت دوستان خود را از مردودی نجات دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک هکر جوان آمریکایی که از سوی همکلاسی های خود با نام "رابین هود" مشهور شده بود دستگیر شد. او عادت داشت دوستان خود را از مردودی نجات دهد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی بی اس، مدتی بود که کالج محلی "کنکورد" شاهد نمرات درخشان دانشجویان خود بود. آن هم دانشجویانی که در طول ترم چندان اهل درس و کتاب نبودند. 

همین موضوع باعث شد مدرسین و مسئولان این دانشکده محلی به وضعیت مشکوک شوند. نتایج این بررسی ها که اتفاقا پای پلیس را هم به پرونده باز کرده بود نشان داد که یکی از دانشجویان با کمک یک برنامه فیشینگ ابتدا اقدام به سرقت اطلاعات حساب کاربری مدرسین می کرده و سپس در گام بعدی، با ورود به سیستم آنلاین نمره های دانش آموزان، امتیازات آنان را دستکاری می کرده است.

جالب است که این جوان برای پیشگیری از هر گونه تردید و باز تصحیح برگه های امتحانی ، حتی گزینه های امتحانی دانش آموزان را نیز تغییر می داده و در نتیجه از مردودی بسیاری از همکلاسی های خود جلوگیری کرده است.

پلیس کنکورد در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: "تحقیقات ما  نشان می دهد که هکر ظاهرا فقط نمرات دانش آموزان را تغییر می داده اما با توجه به دسترسی او به اطلاعات شخصی مدرسین نگرانی هایی در خصوص وضعیت شناسه و رمز های عبور مهم دیگر آنان وجود دارد."
 
اما جالب است بدانید روش دستگیری این هکر هم در نوع خود جالب است.پلیس محلی او را بر اساس اطلاعات نرم افزاری دستگیر نکرد، بلکه با کمک سگ های آموزش دیده ای که کارت اس دی اطلاعات سرقتی را از کیف وی کشف کردند، دستگیرش کردند.


 

 
 

 

نظرات بینندگان