arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

تروریست های سه کلیسا در اندونزی اعضای یک خانواده بودند / آمار قربانیان به ۱۳ نفر رسید

پلیس اندونزی گزارش داد: آمار قربانیان حملات انتحاری روز گذشته به سه کلسیا در جاوه شرقی اندونزی به ۱۳ نفر افزایش یافت و این حملات که عاملان تروریست آن اعضای یک خانواده بودند، بیش از ۴۰ نفر مجروح نیز بر جای گذاشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس اندونزی گزارش داد: آمار قربانیان حملات انتحاری روز گذشته به سه کلسیا در جاوه شرقی اندونزی به ۱۳ نفر افزایش یافت و این حملات که عاملان تروریست آن اعضای یک خانواده بودند، بیش از ۴۰ نفر مجروح نیز بر جای گذاشته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از رسانه‌های اندونزیایی پلیس اندونزی همچنین از انفجار بمب چهارمی در یک آپارتمان در نزدیکی یک ایستگاه پلیس در 'سیدوارجو' در جاوه شرقی خبر داد که تاکنون یک کشته برجای گذاشته است.
این حملات که تاکنون هیچ گروهی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است خونبارترین حملات تروریستی در سال جاری میلادی در اندونزی بوده است.
برخی کارشناسان امنیتی اندونزی اعلام کردند اگرچه هنوز گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است، اما این نوع حملات انتحاری مرتبط با گروه تروریستی داعش است.
نیرو‌های امنیتی اندونزی صبح یکشنبه از حمله انتحاری تروریست‌ها به سه کلیسا در سورابایا و جاوه شرقی اندونزی خبر دادند.
طبق گزارش پلیس ساعت‌ها پس از سه حمله به کلیسا در صبح یکشنبه، حمله چهارم نیز در نزدیکی یک ایستگاه پلیس درشامگاه یکشنبه بوقوع پیوست.
بارونگ مانگرا' سخنگوی پلیس اندونزی گزارش داد این حمله‌های انتحاری در کلیسای کاتولیک «سانتا ماریا تک برسلا»، کلیسای «گوبنگ» و «پوسات سورابایا» در جاوه شرقی این کشور رخ داده است.
طبق گزارش نیرو‌های امنیتی اندونزی، حملات تروریستی به سه کلیسا توسط اعضای خانواده ۶ نفره رخ داده است. براین اساس یک زن و شوهر و ۴ فرزند آن‌ها تروریست‌هایی بودند که دراین حملات انتحاری کشته شدند.
این حملات تروریستی تاکنون توسط کشور‌های مختلف جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران و سنگاپور محکوم شده است.
این حملات ۲ روز پس از برگزاری نشست علمای افغانستان، اندونزی و پاکستان در بوگور اندونزی صورت گرفت، اجلاسی که در آن شرکت کنندگان اعلام کردند، از تلاش‌ها برای ایجاد صلح در افغانستان حمایت می‌کنند.
علاوه براین در هفته گذشته نیرو‌های امنیتی اندونزی شورش مسلحانه زندانیان داعشی را در یک زندان پس از عملیاتی ۳۶ ساعته سرکوب کردند.
این شورش در زندانی در نزدیکی «جاکارتا» پایتخت اندونزی که مسئولیت آن را گروه تروریستی داعش برعهده گرفته بود، رخ داد که منجر به کشته شدن پنج نیروی پلیس و یک محکوم تروریستی شد.
معضل افراط گرایی در اندونزی با بیش از ۲۶۰ میلیون نفر به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان سالیان زیادی است که وجود داشته است.
اندونزی در سال‌های گذشته همواره با گروه‌های تروریستی مقابله کرده و در عین حال شاهد حملات متعدد تروریست‌ها نیز بوده است.
این کشور در سال ۲۰۱۷ شاهد دو حمله انتحاری در جاکارتا بود که در اثر آن سه نفر پلیس کشته، ۶ نفر پلیس دیگر زخمی و ۵ نفر از افراد عادی نیز بشدت زخمی شدند.
گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۶ نیز در یک رستوران غربی در پایتخت اندونزی حمله انتحاری داشت که در پی آن ۲ نفر کشته و ۲۴ نفر نیز مجروح شدند.
مرگبارترین حادثه تروریستی در اندونزی در جزیره توریستی «بالی» در سال ۲۰۰۲ رخ داد که در اثر آن ۲۰۲ نفر که بیشتر آن‌ها گردشگران خارجی بودند، کشته شدند.

نظرات بینندگان