arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

نتانیاهو: در هر توافقنامه صلحی، قدس پایتخت اسرائیل باقی می‌ماند / همه کشورها به تأسی از آمریکا سفارت خود را به این شهر منتقل کنند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد، قدس اشغالی در هر توافقنامه صلحی پایتخت اسرائیل باقی خواهد ماند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد، قدس اشغالی در هر توافقنامه صلحی پایتخت اسرائیل باقی خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مراسم استقبال از هیئت آمریکایی شرکت کننده در مراسم افتتاحیه ساختمان موقت سفارت آمریکا در قدس در وزارت خارجه اسرائیل با بیان اینکه در هر توافقنامه‌ای قدس پایتخت اسرائیل خواهد ماند از همه کشورها خواست به تأسی از آمریکا سفارت خود را به این شهر اشغالی منتقل کنند.

نتیانیاهو افزود، اسرائیل در یک زمان تاریخی به سر می‌برد و قدردان تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره انتقال سفارت این کشور به قدس است.

رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) ۱۴ مه همزمان با سالگرد تاسیس این رژیم جعلی، انتقال سفارت آمریکا به قدس را با حضور بیش از ۳۲ کشور از جمله کشورهای اروپایی و آفریقایی و در غیاب روسیه جشن می‌گیرد.

این درحالی است که فلسطینیان با تصمیم مذکور آمریکا ابراز مخالفت کرده و بر حقوق تاریخی فلسطین تاکید دارند.

همچنین روزنامه هاآرتص اسرائیل لیست ۳۲ کشور را منتشر کرده که نمایندگان آنها در جشن مذکور اسرائیل مشارکت خواهند کرد، در این جشن ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهوری آمریکا، جارد کوشنر، مشاور ارشد و داماد ترامپ در راس هیئتی ۲۵۰ نفره از جمله استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا و جان سالیوان، معاون وزیر خارجه این کشور حضور خواهند داشت.

نظرات بینندگان